پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

کارشناسان به منظور تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک در وسایل حمل‌ونقل عمومی و اماکن شلوغ برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نحوه گسترش این ویروس را در مترو شبیه‌سازی کرده‌اند. 

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: کارشناسان تأکید می‌کنند افراد در وسایل حمل‌ونقل عمومی و اماکن شلوغ باید از ماسک صورت استفاده کنند تا از میزان شیوع ویروس کرونا کاسته شود.

محققان باور دارند اگر فردی آلوده به ویروس کرونا باشد و بدون استفاده از ماسک در اماکن عمومی نظیر مترو حضور یابد، به راحتی می‌تواند اشخاص دیگر را آلوده کند.

پژوهشگران می‌گویند صحبت کردن می‌تواند قطرات کوچک را در مسافت‌های کوتاه گسترش دهد و پوشیدن ماسک صورت راهکاری است که می‌تواند جلوی این کار را بگیرد و گسترش آن را آهسته کند.

شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهد فرد آلوده به ویروس کرونا می‌تواند آن را فقط با صحبت کردن با شخصی که در یک محیط بسته مانند قطار است منتقل کند.

در شبیه‌سازی سفر Tube تولیدشده توسط نرم‌افزار MSC، یک فرد آلوده دیده می‌شود که به معنای واقعی کلمه مسافران دیگر را دچار کوویدـ۱۹ می‌کند.

با بازگشت افراد به محل کار، وسایل نقلیه عمومی شلوغ‌تر شده و کودکان برای بازگشت به مدرسه آماده می‌شوند در حالی که حضور بدون ماسک و صحبت کردن بدون ماسک می‌تواند ویروس را گسترش دهد.
 

کد خبر 515712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha