پویشی مردمی با عنوان "من فرزندم را دوست دارم" در استان خراسان رضوی با پاسخ مثبت افزون بر ۱۲ هزار نفر از والدین دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در پایه نهم مورد استقبال قرار گرفت.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا، طراح این پویش اجتماعی - فرهنگی بیان کرد: در سطح کشور نیز پویش ملی "نه به برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم" فعال است و مورد حمایت بیش از ۲۰۰ هزار نفر قرار گرفته است. 

علیرضا کلاهان گفت: این پویش با هدف اعلام گلایه والدین دانش‌آموزان پایه نهم از تصمیم برگزاری حضوری امتحانات نهایی در این پایه به علت شیوع بیماری کرونا راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در قالب پویش ملی نه به برگزاری امتحانات پایه نهم نیز برای وزرای کشور، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نامه‌هایی با مضمون ابراز نگرانی والدین از برگزاری حضوری آزمون‌های پایه نهم با توجه به کرونا در کشور و وضعیت قرمز مشهد از این لحاظ ارسال شده است.

طراح پویش |من فرزندم را دوست دارم" گفت: برگزاری امتحانات پایه نهم در برخی استان‌ها از جمله خوزستان با توجه به وضعیت قرمز به تاخیر افتاده و والدین دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی نگران وضعیت تحصیلی و سلامت فرزندان خود هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم اظهار کرد: برپایی آزمون‌های پایه نهم تحصیلی به دستور و با موافقت ستاد ملی مبارزه و مهار بیماری کرونا و نیز وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

رضا صابری تولایی افزود: با توجه به موضوع انجام هدایت تحصیلی در پایان پایه نهم و بر اساس میزان نمرات کسب شده دانش‌آموزان در این پایه، برگزاری آزمون حضوری  براساس استانداردهای آموزشی از اهمیت برخوردار است.

وی ادامه داد: برگزاری غیر حضوری آزمون این پای موجب متضرر شدن دانش‌آموزان مستعد خواهد شد بنابراین با توجه به اهمیت هدایت تحصیلی در انتخاب رشته و شغل آینده هر دانش‌آموز برگزاری حضوری این آزمون‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به الزام مدارس به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز تاکید به دانش‌آموزان در این رابطه جای نگرانی نیست و چاره‌ای جز برگزاری حضوری امتحانات وجود ندارد.

صابری افزود: ۹۴ هزار دانش‌آموز پایه نهم در خراسان رضوی در امتحانات حضوری شرکت می‌کنند و مدارس تا پایان خرداد فرصت دارند نسبت به ثبت نمرات دانش‌آموزان در سامانه اقدام کنند. 

وی ادامه داد: پس از ثبت نمرات در سامانه هر مدرسه امکان دریافت فرم هدایت تحصیلی برای هر دانش‌آموز وجود دارد و به این ترتیب روند هدایت تحصیلی از تیر آغاز خواهد شد.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را در خود جای داده است.

کد خبر 515695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha