دولت فرانسه دستوری را که اجازه استفاده پزشکان بیمارستان‌ها از هیدروکسی کلروکین را برای درمان بیماران مبتلا به شکل شدید بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا می‌داد، لغو کرد.

hydroxychloroquine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این اقدام در فرانسه نخستین اقدام در یک کشور در این باره از هنگامی است که سازمان جهانی بهداشت یک کارآزمایی بالینی بزرگ این داروی ضد مالاریا را برای بیماران کووید-۱۹ به علت نگرانی درباره عوارض جانبی آن لغو کرد.

با لغو دستور دولت قبلی فرانسه که در بولتن رسمی این دولت  و نیز در بیانیه‌ وزارت بهداشت اعلام شد، استفاده از هیدروکسی کلروکین برای درمان بیماران کووید-۱۹ ممنوع خواهد بود.

فرانسه در پایان ماه مارس (اوائل فروردین) تصمیم گرفت اجازه دهد هیدروکسی‌کلروکین را که علاوه بر درمان مالاریا برای درمان لوپوس و آرتریت روماتوئید تایید شده است، برای درمان بیماران کووید-۱۹ در موقعیت‌های خاص و در بیمارستان‌ها به کار رود.

بررسی‌های بعدی که در این باره در ژورنال پزشکی بریتانیا و لنست منتشر شد، نشان داد تجویز هیدروکسی‌کلروکین باعث افزایش میزان مرگ  و اختلال ریتم ضربان قلب در بیماران کووید-۱۹ شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و سایرین در ماه‌های اخیر مصرف هیدروکسی‌ کلروکین را به عنوان درمانی احتمالی برای بیماری کرونا تبلیغ می‌کرده‌اند.

هنوز هیچ واکسن یا دارویی برای درمان کووید-۱۹ که تا به حال باعث مرگ بیش از ۳۵۰ هزار نفر در سراسر جهان شده است، تایید نشده است.

کد خبر 515608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha