یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به وضعیت معیشتی سربازان انگلیسی پرداخت و به استناد یک گزارش داخلی ارتش این کشور نوشت:

بسیاری از سربازان انگلیس در فقر به سر می‌برند و این فقر به حدی است که آنها حتی قادر به خوردن غذای مورد نیاز خود نیستند و مجبورند به برنامه غذایی اضطراری که از سوی وزارت دفاع طراحی شده، تن دهند.

برخی افسران ارتش انگلیس با انتشار این گزارش به شدت از رفتار دولت با نیروهای نظامی انتقاد کردند. ایندیپندنت می‌افزاید: یافته‌های نگران کننده‌ای که برای ریچارد دانات رئیس ستاد مشترک انگلیس به شکل یک گزارش نوشته شده بود، شامل اجازه ترک به سربازان تازه‌واردی بود که صرفا به‌دلیل ضعف جسمی، مجبور به ترک ارتش می‌شدند.

 این نشریه انگلیسی در ادامه می‌افزاید: براساس نظر تحلیلگران، در گزارش مذکور به‌عنوان دیدگاه‌ها و نگرانی‌های ارتش انگلیس بیان شده متوجه می‌شویم که سربازان هم‌اکنون به تعریف دولت انگلیس از فقر نزدیک‌تر شده‌اند.

در این گزارش آمده است: شمار زیادی از سربازان نمی‌توانند غذای مناسبی بخورند زیرا حقوق آنها زودتر از پایان ماه تمام می‌شود.ایندیپندنت در ادامه می‌نویسد: بر همین اساس فرماندهان ارتش سعی دارند تا این مشکل را از طریق طرح سرباز گرسنه که براساس آن به سربازان برای غذا خوردن وام داده می‌شود، حل کنند.

این طرح شامل تغییری در برنامه غذایی است که طی آن سربازان 3وعده غذا در روز به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.براساس این طرح جدید سربازان گرسنه باید فرمی را پر کنند و پس از آن پول اضافی به‌عنوان وام غذا دریافت خواهند کرد که از حقوق آنها کسر خواهد شد.

کد خبر 51551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز