رئیس پلیس استان بوشهر گفت: ۳۰ نفر از انتشاردهندگان اخبار جعلی کرونا در فضای مجازی استان بوشهر روانه دادسرا شدند.

فتا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سردار خلیل واعظی اظهار کرد: ۱۹۰ نفر از کاربران فضای مجازی در استان بوشهر در عرصه انتشار مطالب ویروس کرونا توجیه شدند.

وی تصریح کرد: ۷۵ نفر از مدیران کانال‌ها و سایت‌ها که به انتشار اخبار خلاف واقع در فضای مجازی درباره ویروس کرونا اقدام کرده بودند، پلیس فتای استان بوشهر به این مدیران تذکر لازم ارائه کرد.

رئیس پلیس استان بوشهر افزود: پلیس فتا به‌صورت ۲۴ ساعته با تشکیل گروه‌های رصد، کار بررسی سایت‌ها و فضای مجازی را بر عهده دارد.

واعظی از احضار افراد متخلف به دادسرا خبر داد و افزود: با تلاش مأموران پلیس فتای استان بوشهر ۳۰ نفر از انتشاردهندگان شایعات در خصوص ویروس کرونا در فضای مجازی استان بوشهر شناسایی و تحویل دادسرا شدند.

وی با تأکید بر برخورد با شایعه‌سازان و منتشر دهندگان خبرهای کذب در راستای هراس و نگرانی مردم گفت: با تلاش مأموران پلیس فتای بوشهر ۳۰ نفر از انتشاردهندگان شایعات ویروس کرونا در فضای مجازی شناسایی و تحویل دادسرا شدند.

واعظی با تأکید بر برخورد با بر هم زنندگان اذهان و تشویش افکار عمومی اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه مدیریت کرونا موفق عمل کرده است که بر هم زنندگان آرامش مردم در عرصه کرونا ویروس تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی گفت: پلیس فتای استان در شبانه‌روز تمامی فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را رصد و پایش می‌کند، کسانی که بخواهند در عرصه ویروس کرونا در بین مردم تشویش و نگرانی ایجاد کنند بدون شک تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به پایش و رصدهای سایبری و بررسی انتشار خبرها و مطالب در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، واتساپ و اینستاگرام خاطرنشان کرد: تشویش اذهان عمومی و خدشه وارد شدن به امنیت روانی جامعه از طریق فضای سایبری جرم محسوب و با متخلفان برخورد می‌شود.

کد خبر 515347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha