مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

مدیر جهادکشاورزی لنگرود گفت: بازار خوب خرید پیله‌تر در سال ۹۸، موجب شد که در سال ۹۹، کشاورزان این شهرستان فعالیت بیشتری در نوغانداری داشته باشند.

کرم ابریشم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «محمدباقر» افزود: استقبال نوغانداران لنگرودی از خرید تخم نوغان امسال بیش از سال گذشته است.

وی افزود: تاکنون ۵۱۰۰ جعبه تخم نوغان در لنگرود توزیع شده‌است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز توزیع تخم نوغان در این شهرستان،   ۵۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران توزیع شود.

قاسم پور ادامه داد: افزایش قیمت خرید پیله‌تر ابریشم از نوغانداران موجب شده‌است که هر ساله به فعالیت افراد برای پرداختن به نوغانداری در این شهرستان افزوده شود.

وی اظهار کرد: سال ۹۸ هر کیلو پیله‌تر ابریشم ۷۰ هزار تومان خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر صدهزار تومان خریداری شود.

مدیر جهادکشاورزی لنگرود بیان کرد: فروش پیله تر ابریشم درآمد جانبی بسیار خوبی برای برنجکاران ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: لنگرود قطب نوغانداری گیلان است و پیله‌های‌تر پرورش یافته در صنایع داروسازی و هنر صنعت فرشبافی، چادرشب بافی و دیگر صنایع دستی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان لنگرود گفت: در پرورش کرم ابریشم تمام افراد خانواده در کنار هم در این حرفه مشغول به‌کار هستند و در در مراحل اولیه ۸۰ درصد کار برعهده زنان است و در زمان برگ‌دهی و تلمبار، مردان خانواده در این بخش فعال می‌شوند.

کد خبر 515313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha