مدیران یوتیوب مستند پرحاشیه «سیاره انسان‌ها» را که به تهیه‌کنندگی مایکل مور تولید شده است، به دلیل نقض احتمالی حقوق یک عکاس بریتانیایی محیط زیست از روی سایت خود برداشتند.

مايكل مور مستندساز آمريكايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، «سیاره انسان‌ها» به کارگردانی جف گیبز و تهیه‌کنندگی مستندسازی آمریکایی برنده اسکار پیش‌تر از سوی دانشمندان و فعالان محیط زیست به دلیل ارائه اطلاعات نادرست محکوم شده بود، حالا متهم است بدون اجازه توبی اسمیت یکی از ویدئوهای زیست‌محیطی او را استفاده کرده است. ضمن اینکه در مستند هم هیچ اشاره‌ای به سازنده و مالک این ویدئو نشده است.

از سوی دیگر، سازندگان «سیاره انسان‌ها» منتقدان و مخالفان فیلم خود را به تحمیل سانسور نظام‌مند و اجباری علیه خود متهم کرده‌اند. اسمیت شکایت خود را نسبت به کارگردان و تهیه‌کننده «سیاره انسان‌ها» روز ۲۳ ماه می به یوتیوب تسلیم و ادعا کرد بخش‌های مختلف یک ویدئوی او درباره مسیر آب‌های معدنی داخل مغولستان بدون اجازه در فیلم استفاده شده است. این عکاس و فیلمبردار محیط زیست درباره دلیل رساندن شکایت خود به دست مدیران یوتیوب گفت: من دوست ندارم آثارم در مستندی که نمی‌پسندم و مخالف آن هستم به نمایش درآید. من با پیام فیلم موافق نیستم و برای مذاکره سراغ سازندگان نرفتم.

کارگردان «سیاره انسان‌ها» هم با انتشار یک بیانیه مدیران یوتیوب را به «اقدام به سانسور آشکار» متهم کرد و مدعی شد تمام تلاش خود را برای بازگرداندن فیلم به سایت در کمترین زمان ممکن انجام خواهد داد. این فیلم ماه گذشته در دسترس مخاطبان آنلاین قرار گرفت و در این مدت بیش از هشت میلیون بار دیده شد. «سیاره انسان‌ها» خود را یک توهین همه‌جانبه به گاوهای مقدس جنبش‌های زیست‌محطیی توصیف کرده است. علاوه بر یوتیوب لینک مربوط به نسخه کامل فیلم در سایت رسمی آن هم حذف شده اما بسته‌های معرفی تبلیغاتی و تیزرها همچنان در دسترس است.

کد خبر 515009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha