مدیرکل انتقال خون قم گفت: با توجه به اثربخشی پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا در درمان بیماران مبتلا به این بیماری از بهبودیافتگان کویید ۱۹ درخواست داریم تا پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

پلاسما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی نوریان سه‌شنبه ۶ خرداد افزود: تاکنون ۴۰ نفر از بیماران بهبودیافته کرونا دراین استان با مراجعه به مرکز انتقال خون روح الله قم پلاسمای خون خود را اهدا کرده‌اند.

وی گفت: از همه بیماران بهبود یافته مبتلا به کویید۱۹ که در بیمارستان بستری بوده و روند درمان آنها پایان یافته‌است، ‌درخواست داریم به شکرانه این سلامتی، برای کمک به سایر مبتلایان پلاسمای خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون قم بیان کرد: جمع آوری پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا در دستور کار قرار گرفته است. تمام بیماران بهبود یافته بین ۱۸ تا ۶۰ سال و همچنین بانوانی که سابقه بارداری ندارند، می‌توانند با به همراه داشتن کارت ملی برای اهدای پلاسمای خون به مرکز انتقال خون روح الله قم مراجعه نمایند.

این مسئول ادامه داد: طرح پلاسما درمانی با استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان، یکی از روش‌های مداوای بیماران کرونایی است که با کمک سازمان انتقال خون کشور در استان‌های مختلف از جمله قم درحال انجام است.

نوریان افزود: با توجه به اینکه برخی پیش‌بینی‌ها از شیوع دوباره این بیماری در فصل پاییز خبر می‌دهد، ‌ضروری است تا ذخایر پلاسمای بهبود یافتگان کرونا که حاوی پادتن‌های ضد این ویروس هستند، افزایش یابد.

مدیرکل انتقال خون قم ادامه داد: برخلاف واحدهای خون اهدایی که امکان نگهداری آن تنها تا چند روز بیشتر وجود ندارد، پلاسما را می‌توان تا ۲ سال در دمای منفی ۴۰ درجه سانتیگراد نگهداری کرد.

شهروندان برای تسهیل در اهدای خون برای دریافت زمان نوبت در سامانه www.IBTO.ir ثبت نام کنند تا در زمان معین به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

کد خبر 514882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار قم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha