تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۵ میلیون و ۵۶۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۴۶ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 5 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: با شناسایی ۲۰۲۳ مورد جدید کووید۱۹ در کشور، مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۱۳۷۷۲۴ نفر رسید. کیانوش جهانپور گفت: از چهارم تا پنجم خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲ هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: از بین مبتلایان جدید ۳۳۸ مورد بستری و یکهزار و ۶۸۵ مورد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

به گفته جهانپور، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۴۵۱ نفر رسید. جهانپور ادامه داد: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی ادامه داد: ۲۵۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. جهانپور گفت: تاکنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم. جهانپور همچنین تاکید کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: 

چرا خانواده‌ها متوجه ابتلای کودک به کرونا نمی‌شوند؟ | راهنمای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

هشدار | ۵ علامت ابتلا به کرونا در کودکان

  • مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر رسید

تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به حدود ۱۰۰ هزار کشته افزایش یافته است. بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer"، تا دوشنبه شب ۹۹ هزار و ۶۸۴ نفر در ایالات متحده آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس این آمار، در آمریکا تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۵۴۱ نفر نیز به کرونا مبتلا شده‎اند که از این میان، ۴۵۷ هزار و ۲۳۲ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان جهان را به خود اختصاص داده است و کشور برزیل و روسیه در رده‌های بعدی قرار دارند.

  • شمار مبتلایان به کرونا در امارات از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که ۸۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از الجزیره نوشت: وزارت بهداشت امارات از ثبت ۸۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. 

وزارت بهداشت امارات همچنین اعلام کرد که ۳ مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تاکنون ۳۰۳۰۷ نفر در امارات به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان به ترتیب در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

  • مرگ ۱۲۱ انگلیسی و ۹۲ ایتالیایی در یک شبانه روز

به گزارش تسنیم، ۱۲۱ انگلیسی و ۹۲ ایتالیایی مبتلای به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت جان باختند. وزارت بهداشت انگلیس از فوت ۱۲۱ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد و آمار کل جانباختگان را نیز ۳۶,۹۱۴ نفر اعلام کرد. همچنین ۱۶۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در انگلیس طی شبانه‌روز گذشته ثبت شده و آمار کلی آن به ۲۶۱,۱۸۴ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایتالیا نیز از مرگ ۹۲ بیمار مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این کشور خبر داد و آمار کل جان‌باختگان را ۳۲,۸۷۷ نفر اعلام کرد. همچنین ۳۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایتالیا در این مدت به ثبت رسیده و آمار کلی آن به ۲۳۰,۱۵۸ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: گرمای داخل خودرو باعث ضدعفونی ‌می‌شود؟

کد خبر 514831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    با سلام و آرزوی موفقیت برای شما باید جای پرچم های برزیل و فرانسه را در جلوی اسامی این دو کشور عوض کنید چون اشتباه است