گروهی از مردم ایتالیا با برداشته شدن شرایط قرنطینه پس از مدت‌ها به میدان سنت پیتر واتیکان آمدند تا پاپ فرانسیس از فراز ساختمان و پنجره باز برای آنها دعا کند.

دعا خواندن پاپ در واتيكان با حضور مردم

به گزارش همشهری آنلاین، ورود مردم به میدان سنت پیتر واتیکان پس از حدود سه ماه آزاد اعلام شد. هر چند پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به سنت سه ماه گذشته از ساختمان کتابخانه به شیوه پخش زنده اینترنتی برای مردم سخنرانی و دعا کرد. اهالی رم و دیگر شهرهای ایتالیا خود را به واتیکان رساندند تا از نزدیک در مراسم دعای پاپ شرکت کنند. مسئولان واتیکان درهای کلیسای سن‌پیترو را هم باز کردند تا مومنان برای دعا و راز و نیاز وارد آن شوند. تقریبا همه حاضران در کلیسا و میدان ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کرده بودند.

پاپ فرانسیس که در سه ماه گذشته از زمان اعلام قرنطینه کرونا هر هفته برای میدان خالی دعا خوانده بود، این بار از بالای ساختمان و یک پنجره باز برای مردم دست تکان داد. حاضران در میدان سنت پیتر ابتدا دعای پاپ را از روی نمایشگرهای بزرگ دیدند و شنیدند و بعد برای دیدار با پاپ پای پنجره رفتند. او در سخنرانی تازه خود بار دیگر به موضوع احترام گذاشتن به طبیعت اشاره کرد و از مردم خواست برای ۱۲ ماه دیگر مراقب طبیعت باشند و به آسیب‌دیدگان از دگرگونی‌های اقلیمی بیشتر کمک کنند.

کلیساها، رستوران‌ها، بارها، کافه‌ها و آرایشگاه‌ها به شرط رعایت کردن فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز به از سر گرفتن فعالیت خود شده‌اند. ایتالیا پس از دو ماه سختگیری و قرنطینه کرونا، در روزهای اخیر وارد فاز دوم کنترل بیماری شده و از حدود ۲۰ روز پیش شرایط قرنطینه را آسان‌تر کرده است. هر چند آنها نخستین کشور اروپا بودند که قرنطینه را از ۱۰ مارس آغاز کردند.

کد خبر 514780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha