رئیس اداره منابع طبیعی سروآباد گفت: ۷ نفر از متخلفان تجاوز به حریم عرصه‌های طبیعی این شهرستان شناسایی و همه این افراد به مراجع قضایی تحویل شدند.

منابع طبیعی کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسلم مرادی افزود: در ادامه گشت‌زنی نیروهای حفاظت از منابع طبیعی در روستای گواز بخش مرکزی ۷فقره پرونده تخریب و تصرف عرصه طبیعی کشف شد. همچنین در یک اقدام ضربتی همه متخلفان شناسایی شدند و پرونده تخلف آنها به مراجع قضایی برای برخورد قاطع ارسال شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه روستای گواز آخرین روستای سروآباد در منطقه ژاورود بخش مرکزی کردستان در نزدیکی  روستای پالنگان از توابع کامیاران و فاصله آن تا مرکز شهرستان ۷۰ کیلومتر است، متخلفان با خیال اینکه نیروهای حفاظت از منابع طبیعی به‌دلیل دوربودن روستا از عرصه‌های طبیعی بازدید نمی‌کنند دست به تخریب و تصرف زده بودند.

رییس اداره منابع طبیعی سروآباد یادآور شد: علی‌رغم کمبود نیروی انسانی در این شهرستان حفاظت از اراضی ملی با جدیت و دلسوزی در حال انجام است و اجازه سودجویی به‌ متخلفان و فرصت‌طلبان داده نخواهد شد و با قاطعیت با آنها برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: ‌روستای گواز به دلیل داشتن آب و هوای مساعد و تنوع محصولات باغی از جمله انار، انجیر و توت فرنگی، اراضی ملی این روستا همواره  مورد طمع سودجویان قرار دارد.

توزیع آبگرمکن خورشیدی

مرادی از توزیع ۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در بین اهالی روستای ناو بخش هورامان نیز خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی سروآباد تاکید کرد: این پروژه با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت، جلوگیری از قطع جنگل و بوته کنی و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی در روستاهای فاقد بهره مند از گاز طبیعی اجرا شد.

وی افزود: روستای ناو در ۱۱۰ کیلومتری سروآباد و در مرز با شهرستان پاوه قرار دارد و یکی از روستاهای دارای پوشش جنگلی است که علی‌رغم جمعیت پایین آن بیش از ۲۸ نفر پزشک و متخصص تحویل جامعه داده است.

رفع تداخلات در منطقه ژاوه رود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: برای تسریع در اجرای رفع تداخلات پلاک در روستای بوریدر بخش مرکزی و رفع ابهامات موجود از کل محدوده این پلاک بازدید و سرکشی شد.

مرادی افزود: تفسیر عکس‌های هوایی این پلاک به‌دلیل پوشش جنگلی، توپوگرافی کوهستانی، وجود باغات در دره‌ها و حاشیه جنگل با پیچیدگی خاص خود همراه است و بازدید میدانی به منظور تشخیص صحیح  اراضی ملی و مستثنیات ضروری است.

کد خبر 514723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha