مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

خطر آتش‌سوزی با توجه به گرم‌تر شدن دمای هوا مزارع و منابع طبیعی استان قزوین را همانند سال‌های گذشته تهدید می‌کند.

آتش‌سوزی جنگل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: طی سال‌های گذشته و در پی بارش‌های فراوان بهاری ناشی از تغییرات اقلیمی منطقه و علی‌رغم بهبود کمی و کیفی منابع آبی و پرشدن ذخایر زیرزمینی و مخازن سدها، شاهد رشد بی‌رویه علف‌های هرز در مراتع و منابع طبیعی استان هستیم.

قدرت‌الله مهدیخانی اظهار داشت: علف‌های انبوه با گرم‌تر شدن هوا، خشک می‌شوند و همین مساله زمینه را برای ایجاد آتش‌سوزی مهیا می‌کند که با کوچک‌ترین سهل‌انگاری و بی‌توجهی، منجر به بروز بحران می‌شود و در ادامه نیز شاهد خسارت‌های سنگین به منابع طبیعی و محیط زیست خواهیم شد.

به گفته وی، طی ۲ سال گذشته آمار وقوع آتش سوزی‌ها در منابع طبیعی و مزارع استان چند برابر شده و حجم عظیمی از امکانات و نیروی انسانی موجود در منطقه را نیز درگیر کنترل و مدیریت این بحران کرده است.

مهدیخانی گفت:  بخش عمده‌ای از آتش سوزی‌های به‌وقوع پیوسته منشا انسانی دارند و براثر بی‌توجهی شهروندان صورت می‌گیرد، به‌همین لحاظ از مردم درخواست داریم تا در این موقع از سال و برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی، از انداختن ته سیگار در طبیعت خودداری و در صورت روشن کردن آتش، در پایان باقی‌مانده خاکستر را با آب یا خاک خاموش کنند.

وی ادامه داد: شهروندان از رها کردن اشیایی مانند شیشه و پلاستیک‌های شفاف در طبیعت خودداری کنند، کشاورزان پس از برداشت محصولات خود مانند جو و گندم نسبت به معدوم کردن کاه و باقی‌مانده محصولات خود اقدام کنند و صاحبان باغات و اراضی کشاورزی بزرگ نیز نسبت به وجین‌کردن علف‌های هرز زمین‌های خود اقدامات لازم را به عمل آورند.

کد خبر 514659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha