مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد گفت: با توجه به مصوبه این نهاد، ضرورت حفظ آمادگی برای مقابله با شیوع این بیماری و بررسی درخواست‌های رسیده به دبیرخانه، فعالیت تعدادی از واحدهای صنفی از یکشنبه 4 خرداد بر اساس شرایط اعلام شده مجاز است.

رایانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فخرالسادات خامسی هامانه افزود: مراکز بازی رایانه‌ای با ۵۰ درصد ظرفیت از جمله این صنوف است که پذیرش افراد زیر ۱۵ سال در این واحدها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی ادامه داد: تمامی پارک‌های بازی کودکان با ۵۰ درصد ظرفیت و با به‌کارگیری تجهیزات و ادوات بازی انفرادی مجاز به شروع کار هستند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد افزود: تا اطلاع ثانوی استخرهای آبی، حوضچه‌های توپ، سرسره‌های بادی، تونل و دیگر وسایل بازی جمعی و سرپوشیده تعطیل است.

خامسی هامانه ادامه داد: مسئولان رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و غذاهای فوری (فست فودها) با رعایت کامل آیین‌نامه‌های بهداشتی و دوسوم ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: مسئولان قهوه‌خانه‌ها، کافه‌تریاها و کافی‌شاپ‌ها با رعایت کامل آیین‌نامه‌های بهداشتی و ۵۰ درصد ظرفیت بدون عرضه هر گونه مواد دخانی به ویژه قلیان حق فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری هرگونه مراسم جشن، عروسی، مجالس ترحیم و دیگر آیین‌ها در تمامی تالارها، رستوران‌ها و پذیرایی‌ها و سایر اماکن ذی ربط (روباز و مسقف) تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

خامسی هامانه افزود: پیرو درخواست نمایشگاه‌های تجاری بین المللی منطقه یزد بازگشایی آن با اولویت نمایشگاه‌های تخصصی از ابتدای تیرماه و با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و بدون عرضه هر گونه مواد غذایی در حاشیه نمایشگاه پس از تهیه و ابلاغ آیین‌نامه‌های بهداشتی و تایید و موافقت مرکز بهداشت شهرستان بلامانع است. مسئولان نمایشگاه ملزم به نصب بنرهای آموزشی برای عموم مردم هستند.

وی اظهار کرد: تمامی اماکن ورزشی آبی (استخر، جکوزی و سونا) تا اطلاع ثانوی و تا زمان ابلاغ دستورالعمل ملی همچنان تعطیل است و فعالیت رشته‌های ورزشی که مستلزم مبارزه تن به تن و تماس و مواجهه افراد با یکدیگر است، تا اطلاع ثانوی ممنوع است .

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد افزود: تمامی کارگاه‌های قالی‌بافی غیرخانگی با رعایت آیین‌نامه بهداشتی و اخذ تاییدیه کتبی از مرکز بهداشت شهرستان مربوطه مجاز به فعالیت هستند. همچنین پیرو درخواست نمایشگاه‌های سمی فعالیت آن با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

خامسی ادامه داد: پیرو درخواست انجمن ان. آ (NA) برگزاری جلسات بهبودی آن با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و اخذ تاییدیه کتبی از مرکز بهداشت مجاز است .

به گفته وی، پیرو درخواست نمایندگی رسمی سازمان مدیریت صنفی و مرکز آموزش بازرگانی استان برگزاری دوره‌های آموزشی با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و اخذ تاییدیه از مرکز بهداشت مجاز است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: تمامی آیین‌نامه‌های بهداشتی واحدهای مجاز اعلام شده، از طریق اتحادیه‌های صنفی مربوطه به واحدهای تحت پوشش ابلاغ شد و در تمامی واحدهای صنفی فعالیت افراد دارای علائم بیماری و مبتلای قطعی به کرونا ممنوع است و ادامه فعالیت آنها بعد از بهبودی کامل و مطابق آیین‌نامه وزارت بهداشت است.

کد خبر 514595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha