یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مجلس دهم گفت: اگر تنشی صورت گیرد محدود به جنگ نفت‌کش‌ها نمی‌شود، بلکه به دلیل اختلاف بین دو کشور به ویژه در غرب آسیا که به نوعی صف‌آرایی جدی سیاسی و نظامی و جنگ سرد وجود دارد، می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

فلاحت پيشه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره انتقال بنزین از سوی ایران به ونزوئلا و صدور بیانیه نیروی دریایی ایالات متحده و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ایجاد مزاحمت از سوی این کشور برای نفت‌کش‌های ایرانی گفت: معتقدم در شرایط کنونی تنش به ضرر ایران و ایالات متحده خواهد بود و اعتقادم بر این است هر دو طرف باید از این کار بپرهیزند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط موجود در دنیا بیان کرد: اولاً این که دو کشور درگیر با بیماری کرونا هستند، ثانیاً این‌که جهان امروز به حدی درگیر بیماری کووید ۱۹، رکود اقتصادی و افسردگی ناشی از این بیماری است که به هیچ عنوان برای یک بحران تازه آمادگی ندارد.

وی تاکید کرد: ایران و آمریکا باید از کاری که تنش ایجاد می‌کند، بپرهیزند که متاسفانه ایالات متحده در خصوص ایران و ونزوئلا این کار را انجام نداده است.

فلاحت پیشه ادامه داد: آمریکا ۲ ملت را محروم از کمک‌ها و روابط بین‌المللی کرده است، ایران امروز در اوج تحریم‌ها نیازمند مناسبات خارجی است و ونزوئلا نیاز به بنزین دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تنشی صورت گیرد محدود به جنگ نفت‌کش‌ها نمی‌شود، بلکه به دلیل اختلاف بین دو کشور به ویژه در غرب آسیا که به نوعی صف‌آرایی جدی سیاسی و نظامی و جنگ سرد وجود دارد، می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب با بیان این‌که در هر جای جهان با توجه به شرایط فعلی اگر جرقه‌ای شکل بگیرد مدیریت از دست ۲ طرف خارج می‌شود، عنوان کرد: لذا اعتقادم بر این است که ایران و آمریکا باید راهی برای کاهش تنش بین خودشان پیدا کنند که متاسفانه بازیگران دنیای امروز بیش از پیش به جای رفع تنش به منافع‌شان در ایجاد تنش فکر می‌کنند.

وی ادامه داد: بازیگران جهانی بدشان نمی‌آید ایران و آمریکا در گوشه رینگ تا سر حد ممکن به هم ضربه بزنند تا هم آمریکا ضعیف شود و هم ضریب نفوذ ایران در منطقه کاهش پیدا کند.

این نماینده مجلس شورای تاکید کرد: لذا مکانیسم ثالثی برای تنش وجود ندارد و این دو طرف هستند که می‌توانند به سمت کاهش آن بروند.

فلاحت پیشه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه ایران امروز در آب‌های بین‌المللی با پرچم خودش بنزینی که مقصدش ونزوئلا است را حمل ‌می‌کند در صورتی که قبلاً این گونه نبود آیا تغییراتی صورت گرفته است، یا خیر گفت: اول بگویم تخلفی صورت نگرفته است، در گذشته هم تخلفی صورت نمی‌گرفت و اگر کار دیگری انجام می‌دادیم برای این بود که تنشی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: امروز ایران نمی‌خواهد پنهان کند که سوختی انتقال می‌دهد و با پرچم خودش حرکت می‌کند  و یک کار طبیعی انجام می‌دهد، لذا آمریکا هم نباید زحمتی برای نفت‌کش‌ها ایجاد کند.

کد خبر 514423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    14 7
    آمریکا ایران را تحریم کرده است و کشورهای دیگر را نگفته که باید شما هم تحریم کنید. حالا کشورهایی از ترس منافع اقتصادیشون بصورت غیر رسمی ب تحریم پیوسته اند حالا میگه ایران هم باید به تحریم خودش بپیوندد!!! طبق کدام قانون ؟!! خدایا ریشه این ظالم را از سر جهان کم کن
  • بی نام ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    7 10
    عجب ! بلاخره مسئول قبلی و عضو کمیسون امنیت ملی هم ای موضوع را متوجه شدن!! باریکلا ...
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    17 6
    ایشان دیگر نماینده نیست و هیچ سمتی ندارد او را باید به عنوان نماینده سابق خطاب کنید و بهتر است ایشان از اظهار نظر خودداری کند چون نه سیاست دارد نه میداند چه مطالبی عنوان کند و حرفهایش باعث ناراحتی مردم ایران و خوشحالی بیگانگان می شود بهتر است برود دنبال کار شخصی خودش
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    3 7
    تازه فهمیدی جناب؟
    • ناشناس IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      0 1
      دهنتو ببند حق نداری به نماینده ما توهین کنی!
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    9 2
    به عبارت دیگر از نظر آمریکا ایران باید خودش را تحریم کند؟!!!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    7 4
    فقط تنها راه نجات درست کردن و بدست آوردن بمب اتم تا آمریکا از ترس بمب اتم با ایران کنار بیاید .
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    9 5
    گه قرار به ترسیدن باشه اون ما نیستیم، بسه هر چی کوتاه اومدیم، ظرفیت های بیشماری برای پاسخگویی به تحریم داریم که می‌شود فعال کرد که متاسفانه بلا استفاده مانده، چون ما در نقطه تقریبا تحریم کاملیم، و علیرغم مضرات بسیار، می‌تواند قدرت های بسیاری که خفته اند را فعال کرد، بزرگ ترین آن نترسیدن از تحریم وفشار بیشتر و گرفتن حربه تحریم از دشمن است، که به معنای واقعی کلمه دستشان خالیست
  • سهند IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    6 4
    میشه بفرمایند امریکا چه کاری از دستش برامده انجام نداده و مشکلات فعلی کشور ضربه نیست پس چیست؟؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    8 6
    زنده باد فلاحت پیشه ، دشمنان در پی جنگ و امریکا هستند ، بخصوص نفوذیها .
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    12 3
    نظرات شاذ ایشان همیشه درد ا ور است
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      1 3
      اونهایی که جناب عالی بهشون میگی نفوذی. جزو مردم ایران هستن. فقط مثل تو از یه جا پول مفت زیاد نمیرسه به دستشون. دیگه رسیدن به آخر خط هیچ چیز خوبی روبروش ن نمیبینن که بدشون نمیاد جنگ بشه خسته شدیم. اینو میفهمی خسته یکم بفهم خودتو واقعا بزار جای یه مستاجر که با زنو بچه نمیتونه خونه اجاره بکنه چه برسه بتونه بخره. یا اینکه شما ها فکر کردید همه چیزهای خوب مال شماست فقط شما حق زندگی خوب رو دارید چی فکر می‌کنید. یه بارم نظر مردم رو درباره این مملکت میپرسیدن ببینن مردم چی میخوان هر کاری دوست دارن میکنن انگار مال پدرشونه ایران. گوه که نخوردیم شما شدین همه کاره کشور بسه دیگه
  • ایرانی US ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    2 5
    به آمریکابایدهرجابتونی ضربه بایدزد.مثل اینکه ایشون هنوزمتوجه نشده هرچی سراین مملکت میادازدشمنی آمریکاست وبرخی مسئولین بی کفایت