شهردار سمیرم گفت: طرح بزرگ گردشگری مرکز شهر سمیرم از پارک تقرچه تا باغ دریاچه این شهر اجرا می‌شود.

سمیرم

به گزارش همشهری‌آنلاین، کوروش صابری شنبه سوم خرداد در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: کمک به اجرای این طرح در جلسه اخیر شهرداران سمیرم با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مطرح شده است.

به گفته وی، تهیه و ارائه طرح‌های جامع گردشگری برای دریافت تسهیلات کم‌بهره از سازمان شهرداری‌ها در این نشست مطرح شد که بلافاصله شهرداری اعلام کرد طرح گردشگری مرکز شهر آماده برای اجرا و کامل است.

شهردار سمیرم، استان اصفهان افزود: معاون عمرانی وزیر کشور سال گذشته از نزدیک محل اجرای این طرح بزرگ را مشاهده کرد تا این‌که در جلسه اخیر بر اجرای آن تاکید و قرار شد کمک‌های تسهیلاتی وزارت کشور در اختیار شهرداری قرار گیرد.

صابری با بیان این‌که علاوه بر این، طرح جامع آبشار سمیرم در حال نهایی شدن است، افزود: انجام این 2 طرح گردشگری با توجه به آینده روشن این صنعت برای شهر و شهرستان سمیرم یک ضرورت قطعی بویژه در سال‌هایی است که کشاورزی با آسیب خشکسالی روبرو شد و مهم‌ترین منبع درآمد مردم مشکل پیدا کرد.

شهردار سمیرم ادامه داد: در همان جلسه بر جذب سرمایه‌گذار و رویکرد آینده‌نگر به شهر سمیرم با توجه به ظرفیت گردشگری و بوم‌گردی شهرستان سمیرم در کنار جامعه عشایری با صنایع دستی و نوع زندگی خاص آنها تاکید شد.

وی یکی از مشکلات شهرداری‌های شهرهای شهرستان سمیرم را کمبود امکانات و ماشین‌آلات اعلام کرد و گفت: مقرر شد تسهیلاتی برای خرید ماشین‌آلات مورد نیاز شهری و ماشین‌های حمل زباله در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

صابری بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را از دیگر موارد مطرح شده در نشست یادشده برشمرد و گفت: این موضوع و مشکلات این بافت‌ها بویژه بعد از وقوع سیل سال گذشته رخ نمود و اعتبار زیادی را برای جبران خسارت روانه شهر و شهرستان کرد اما مشکل به شکل اساسی حل نشد چرا که بخش زیادی از مردم همچنان ساکن بافت‌های فرسوده‌اند.

شهردار سمیرم با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های شهری، خاطرنشان کرد: شهرداری از ورود بخش غیردولتی برای انجام امور مربوط به خدمات و فعالیت‌های جاری شهر در هر بخشی استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: غیردولتی بودن مدیریت شهرها و مناطقی همچون سمیرم مشکلاتی ایجاد کرده که مهم‌ترین آن نبود درآمدهای پایدار برای تامین اعتبار طرح‌های مدیریت و مبلمان شهری است و حمایت دولت به شکل ویژه راهکار اساسی برای حل مشکلات در این بخش در شهرستان‌های بی‌بهره از صنعت و صنایع درآمدزاست.

پارک تاریخی "تقرچه" با سابقه ای از دوران ایران باستان و وجود دست کندهای کهن در شمال شهر و باغ و بند آبی چندمنظوره دریاچه در مرکز شهر سمیرم واقع شدند.

شهر سمیرم بیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای هفت محله خواجگان، قلعه، دهان، دلگر، جنگل، علیا و ماندگار به عنوان مرکز شهرستان سمیرم شناخته می‌شود.

علاوه بر سمیرم شهرهای ونک، حنا و کمه نیز از توابع این شهرستان محسوب می‌شوند و دو روستای فتح آباد و بیده چندی قبل به شهر ارتقا یافته و مجوز تاسیس شهرداری دریافت کرده‌اند.

از جمله آثار تاریخی و طبیعی سمیرم پارک تقرچه، چشمه 'خوانسار'، تخت سلیمان آب ملخ ، 'حمام کمال الملک وزیر'،'تل شاهی و وزیری'، 'قلعه بهمن'، آبشار 'خفر'، آبشار سمیرم، چشمه ' ناز ونک'، 'تالاب خان وردشت'، آبشار 'بی بی سیدان'، چشمه'بابا زرنگ کمه' ،چشمه 'نوول' غار 'دنگزلو' ، 'لای سرخ دنا' و 'امامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سیداحمد و سید محمد خفر، بی بی ناز خاتون و بی بی گل خاتون کمه و حنا' است.

شهرستان معتدل و ییلاقی سمیرم معروف به سرزمین هزارچشمه، دارای ۱۰۰ هزار جمعیت است که در جنوب استان اصفهان، شمال یاسوج، شرق اقلید و آباده استان فارس و غرب لُردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و پیشینه تاریخی، بافت عشایری، روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی از قبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب‌های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر زاگرس، سمیرم را به عنوان یکی از مناطق پر ظرفیت گردشگری و بوم‌گردی در استان اصفهان زبانزد کرده است.

کد خبر 514346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha