قائم مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه ‌ابتلا ‌به ‌کرونا در همه سنین‌ اتفاق می‌افتد، گفت: افراد بالای ۶۰ سال گروهی هستند که بیش از سایر گروه ها در خطر مرگ بر اثر کووید-۱۹ قرار دارند.

حرير چي

‌به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه ۳ خرداد گفت: در روزهای ابتدایی مبارزه با کروناویروس همانند دیگر کشورها با کمبودهایی در زمینه تهیه ماسک، گان و دستکش مواجه بودیم و به برکت جوانان مؤمن و متدین ایرانی، امروز در بسیاری از این اقلام صادرکننده هستیم.

حریرچی اضافه کرد: ایثاری که پرسنل بیمارستان از خود نشان دادند همیشه در ذهن می‌ماند. اما اگر مردم عزیز موارد بهداشتی را رعایت نکنند، هم خستگی این کادر و هم تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد. لذا بهترین هدیه و تجلیل از این افراد رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: مبتلا شدن به ویروس کرونا (کووید-۱۹) در همه سن‌ها اتفاق می‌افتد، اما احتمال فوت افراد در سن بالای ۶۰ سال بیشتر است، خصوصاً در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند. لذا شناسایی و هدف گذاری افراد از جمله گروه‌های بالای ۶۰ سال که ممکن است زودتر به این ویروس مبتلا شوند مهمترین کار است. 

کد خبر 514302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha