بانک های مختلفی به جوانان وام ازدواج اعطا می نمایند. اما برخی از بانک ها شرایط استثنایی و عالی برای زوجین ارائه کرده اند، که دریافت وام برایشان مشکلات کمتری به بار آورد. یکی از این بانک های معتبر، بانک قرض الحسنه مهر ایران است. 

ازدواج

این وام توسط بانک مهر سالهاست به مبلغ 15، 30 و 40 میلیون تومانی در اختیار جوانان قرار گرفته است. تسهیلات وام ازدواج در این بانک 4 درصدی می باشد و بانک هیچ سودی از مشتری جهت پرداخت اقساط دریافت نمی کند. 

مشتریانی که قصد دریافت وام از بانک مهر را دارند، کافیست ابتدا در این بانک افتتاح حساب کنند. پس از گذشت 5 ماه سپرده گذاری مبلغی اندک در بانک می توانند درخواست تسهیلات از بانک نمایند. بانک مهر در زمینه های مختلفی اقدام به ارائه وام می نماید.

وام ازدواج ساده ترین و بدون نوبت ترین وام های این بانک به شمار می رود که در کمتر از یک هفته به حساب جوانان واریز می شود. 

نحوه درخواست وام ازدواج از بانک مهر به چه صورت است؟

افرادی که متقاضی دریافت وام از بانک مهر هستند، برخلاف وام بانک ملت در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند وام دریافت نمایند. اولین قدم مراجعه به یکی از شعبه های بانک مهر برای افتتاح حساب است. یا می توان با مراجعه به ادرس QMB.Ir اقدام به ثبت نام اولیه در بانک مهر نمود. 

در آغاز تاسیس بانک مهر، میزان وام ازدواج مبلغی معادل 15 میلیون تومان بود. پس از مدت زمان چند ساله این وام به سقف 30 میلیون رسد و اخیرا به نفری 40 میلیون افزایش یافته است. برای دریافت وام زیر ده میلیون تنها یک ضامن معتبر کافیست. 

اما برای  دریافت وام هایی با مبالغ بیشتر، له دو ضامن( یک کسبه و یک کارمند) نیاز خواهید داشت. جوانانی که از طریق بانک مهر اقدام به دریافت وام ازدواج می نمایند، بسته به مدت زمان سپرده گذاری، معدل موجودی حساب آنها و تقاضای فرد، بین یک تا سه سال قابل بازپرداخت می باشد. بسیاری از سازمان ها و موسسات نیز کارکنان خود را برای اخذ وام به بانک مهر معرفی می نمایند. 

شرایط استثنایی دریافت وام از بانک مهر چیست؟

یکی از تسهیلات ویژه ای که توسط بانک مهر به جوانان اختصاص یافته است، تسهیلات پیوند مهر است. در این طرح به جوانانی که واجد شرایط دریافت وام ازدواج هستند، مبالغی بین 15، 30 و 40 میلیون اختصاص داده می شود. تسهیلات وام با نرخ 4 درصد بوده و هیچ سودی مازادی برای بانک به همراه ندارد. 

متقاضی باید ابتدا در یکی از شعب بانک مهر اقدام به افتتاح حساب نماید. پس از گذشت مدت 5 ماه، می تواند به راحتی اقدام به اخذ وام ازدواج خود نماید. این وام بدون نوبت بوده و با ساده ترین روش ممکن به جوانان اعطا می شود. کمتر از یک هفته می توانید به وام درخواستی خود دست یابید. 

اخذ وام با شرکت در طرح یکم پیوند مهر چگونه است؟

 اگر نزدیک به سن ازدواج هستید یا قصد دارید به زودی تشکیل خانواده دهید، قادر به استفاده از طرح وام بانک مهر خواهید بود. بهتر است پیش از دریافت وام ازدواج از بانک، ابتدا اطلاعاتی در زمینه طرح پیوند بانک مهر به دست آورید. 

این که چه شرایط پداخت و بازپرداختی دارد؟ ایا با دیگر بانک های دولتی و خصوصی شرایط یکسانی دارد؟ چه اقداماتی باید برای افتتاح حساب در این بانک صورت پذیرد و دیگر موارد، کسب اطلاع نمایید. در طرح پیوند مهر به هر یک از متقاضیان وام ازدواج مبلغی معادل 40 میلیون تومان پرداخت می شود. 

مراحل ثبت نام و دریافت تسهیلات از بانک مهر ایران

بهتر است شرایط و دستورالعمل دریافت وام ازدواج را پیش از افتتاح حساب در بانک مهر ایران مطالعه نمایید. یا با مراجعه به شعب بانک و سایت بانک، در این خصوص اطلاعات به دست اورید. افرادی که در سایت بانک مهر ثبت نام می کنند، کد ده رقمی دریافت می نمایند که باید به مدت 45 روز بعد از دریافت کد، به یکی از شعب بانک مهر برای تکمیل مدارک مراجعه نمایند. 

کارمزد وام های بانک مهر 4 درصدی می باشد و برای زوج های جوان طرح پیوند مهر یکم و دوم ارائه شده است. 

اخذ وام ازدواج از بانک مهر با شرکت در طرح دوم پیوند مهر

خانواده های زیادی هستند که همیشه به آینده فرزندانشان می اندیشند. از این رو به دنبال بانک های خاصی هستند که بتوانند برای ازدواج و خرید مسکن انها سرمایه گذاری نمایند. برخی از خانواده ها بانک مهر ایران را برای این سرمایه گذاری انتخاب می کنند. 

ممکن است فرزند انها هنوز به سن ازدواج نرسیده باشد، اما برای این که خانواده ها به فکر آینده او هستند اقدام به سپرده گذاری در این بانک می نمایند. تا در آینده برای دریافت وام ازدواج در طرح دوم بانک مهر شرکت کرده باشند، و از تسهیلات سپرده گذاری آن به نحو احسنت استفاده کنند. این وام در حال حاضر برای زوج های جوان به میزان 80 میلیون می باشد. 

شرایط دریافت وام از بانک مهر در طرح یکم پیوند مهر

در این طرح وام بر اساس میانگین موجودی حساب به متقاضی ارائه می شود. این امتیاز ممکن است با واریز مستمر مبلغ به صورت ماهانه کسب شده باشد، یا با خوش حسابی در پرداخت چک به دست آمده باشد. در طرح یکم پیوند مهر برای اخذ وام ازدواج متقاضی می تواند بین 1 تا 3 سال به تکمیل موجودی حساب خود بپردازد. 

همانطور که پیش از این نیز اشاره نمودیم در حال حاضر میزان مبلغ ارائه شده توسط بانک مهر برای متقاضیان وام ازدواج 40 میلیون تومان می باشد. بازپرداخت آن 36 ماهه بوده و دارای کارمزد 4 درصد است. مسئولین بانک مهر اعلام نموده اند که اقوام درجه یک می توانند تسهیلات خود را به زوج هایی که قصد دریافت وام دارند انتقال دهند. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام از بانک مهر 

برای این که قادر به دریافت وام از بانک مهر باشید، باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید. از جمله:

  • اصل و کپی شناسنامه زوجین تمام صفحات 
  • اصل و کپی کارت ملی زوجین 
  • اصل و کپی سند ازدواج زوجین 
  • اصل و کپی شناسنامه ضامنین 
  • اصل و کپی کارت ملی ضامن 
  • کد رهگیری ده رقمی دریافت از سایت بعد از ثبت نام 
  • کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل زندگی زوجین 

اقلیت های مذهبی و دینی و اتباع خارجی نیز می توانند از بانک مهر ایران وام ازدواج دریافت کنند. برای دریافت وام ازدواج دو سال بعد از زمان عقد فرصت خواهید داشت. مبلغ این وام 30 و 40 میلیون تومان می باشد. افرادی که بعد از سال 1396 ازدواج کرده اند، می توانند در طرح یکم و دوم پیوند مهر شرکت کنند. بانک مهر تمامی موسسات اعتباری غیر بانکی، و موسسات یارانه پرداختی را به عنوان ضامن می پذیرد. 

استفاده از تسهیلات ازدواج به صورت همزمان بلامانع می باشد

میدانیم که دریافت وام ازدواج برای آغاز زندگی مشترک جوانان، به امری مهم تبدیل شده است. از این رو متقاضیانی که در طرح یکم پیوند مهر شرکت کرده اند، می توانند از دیگر بانک ها اقدام به دریافت وام برای ازدواج نمایند. 

کد خبر 514279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گرگانی اق قلایی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    23 1
    با سلام اینجا که خیلی رسا واضح نوشتن؛ بری بانک هم فاتحه ات خوانده هست. میگن هر 50 میلیون 2 تا ضامن یا 20 هکتار زمین سند دار داشته باشه. رییس بانک قرض الحسنه مهر اق قلا هم انگار میخاد از جیب مبارک خودش بده اصلا حوصله حرف زدن با ارباب رجوع نداره