شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

فرماندار قصرشیرین گفت: پیرو اعلام طرف عراقی مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان برای انجام مبادلات تجاری یک‌شنبه چهارم خرداد مصادف با اولین روز از تعطیلات عیدسعید فطر تعطیل است.

مرز پرویزخان

به گزارش همشهری‌آنلاین، مرادعلی تاتار شنبه سوم خرداد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به اعلام اقلیم کردستان عراق و تعطیلی مرز رسمی پرویزخان در روز عید سعید فطر، فردا یک‌شنبه چهارم خرداد مصادف با اول ماه شوال صادرات از این مرز رسمی انجام نمی‌شود.

فرماندار قصرشیرین اظهارداشت: تاجران ایرانی فعال از روز دوشنبه با مراجعه به مرز رسمی پرویزخان می توانند همانند گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می‌شود و اولویت محموله‌های صادراتی با میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.

تاتار افزود: هم اکنون روزانه محوطه مرز ضدعفونی می شود و بنرهای آموزش و رعایت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان و در محوطه مرز پرویزخان نیز نصب شده و رانندگان کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در ورودی شهرستان از نظر تب و بیماری‌های ویروسی سنجش می‌شوند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود.  

کد خبر 514261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha