مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: این شهرستان با داشتن بیش از ۲۲ هزار کلنی کندوی عسل، سالانه حدود ۴۳۰ تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

عسل

به‌ گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود رزاقی اظهار کرد: رضوانشهر در زمینه نگهداری، پرورش و تولید زنبور و عسل، از مناطق شاخص استان و کشور است.

وی بیان کرد: ۴۰۰ نفر در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر به حرفه زنبورداری و تولید عسل مشغول هستند، علاوه بر تولید عسل، سالانه مقادیر زیادی گرده گل، ژله رویال و زهر زنبور عسل نیز برای شرکت‌های دارویی با قیمت بسیار خوبی در بازار مصرف  و سودآوری بیشتر از عسل نیز در این شهرستان تولید می‌شود.

رزاقی با اشاره به اقلیم منطقه و وجود تنوع گیاهی و گونه‌های جنگلی در سطح این شهرستان گفت: هم اکنون روی آوری زنبورداران منطقه به تولید گرده گل، ژله و زهر زنبور است و به‌دلیل تقاضای زیاد در بازار مصرف و وجود بسیاری از درختان مثمر و جنگلی در سطح رضوانشهر و پره سر، این امر هم از سوی تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان، مورد استقبال واقع شده است.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزارنفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و دو بخش به‌نام‌های مرکزی و پره سر، در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است

کد خبر 514252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha