رئیس جمهوری آمریکا از تمام فرمانداران ایالات متحده خواست درهای عبادتگاه‌ها و اماکن مقدس را در دوران شیوع ویروس کرونا زودتر باز کنند.

ترامپ در نشست خبری کاخ سفید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، دانلد ترامپ که روز پنجشنبه یک سفر پرحاشیه به ایالت میشیگان داشت، روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید به فرمانداران دو روز مهلت داد کلیساها، کنیسه‌ها و مساجد را برای عبادت مردم باز کنند و اگر این اتفاق تا پایان هفته رخ ندهد، خودش دست به کار می‌شود.

او صبح روز جمعه به خبرنگاران گفت: من به شدت از فرمانداران خواهم خواست این کار را انجام دهند. ما می‌خواهیم کلیساها باز شوند، ما می‌خواهیم مراکز عبادت و کنیسه‌ها و مسجدها باز شود. بی‌عدالتی است که مشروب‌فروشی‌ها و کلینیک‌های سقط جنین در زمانه کرونا باز باشد و مراکز عبادت بسته. این انصاف نیست. من کلیسا و مسجد را یک نیاز ضروری می‌دانم.

او ضمن تهدید مردن فرمانداران برای برداشتن محدودیت‌های مراکز عبادت، از آنها خواست اگر سئوالی هم دارند با خودش تماس بگیرند. هر چند اطمینان داد از این تماس چیزی دست‌شان را نمی‌گیرد. با این حال، به نظر می‌رسد ترامپ برای مجبور کردن فرمانداران به ویژه در ایالت‌های دموکرات کاری سخت پیش رو داشته باشد.

تعداد مبتلایان کرونا در آمریکا تا صبح روز جمعه به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده و تعداد کشته‌های کووید-۱۹ از ۹۵ هزار نفر گذشته است.

کد خبر 514195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha