در پی شیوع مجدد ویروس کرونا در شهرستان‌های چابهار و ایرانشهر، وضعیت این دو شهرستان قرمز اعلام شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم از ایرانشهر، در پی شیوع مجدد ویروس کرونا در شهرستان‌های چابهار و ایرانشهر، وضعیت این دو شهرستان قرمز اعلام شد.

محمدمهران امینی فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این رابطه اظهار داشت: به دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار، این دو شهر در ردیف شهرهای "وضعیت قرمز" قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی همه تجمعات و مراسمات خانوادگی، مذهبی، فرهنگی و جشن‌ها و بزرگداشت‌ها و فعالیت مراکز آموزشی در تمام سطوح، نمازهای جمعه و جماعات و نماز عید لغو و مشاغل پرریسک و پرخطر ازجمله پاساژهای تجاری، بازار سنتی و دکه بازار بهمراه اماکن عمومی پرتردد و پرازدحام نیز تعطیل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: سایر مشاغل ضروری طبق پروتکل و با رعایت حفاظت فردی و به صورت محدود فعالیت خواهند داشت و در صورت مشاهده تهدید سلامت شهروندان توسط افراد و یا اصناف، با متخلفین بشدت برخورد می‌شود.

امینی فرد خاطرنشان کرد: هرگونه تردد بین شهری و ورود و خروج به شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع می‌شود و در صورت نیاز اقدامات کنترلی شدیدتری اتخاذ شده و همه ادارات و ارگان‌های دولتی مکلف به فعالیت با حداقل نفرات و رعایت حفاظت فردی بوده و از حضور پرسنل مشکوک نیز جلوگیری شود.

مراکز تجاری و واحدهای خدماتی چابهار تعطیل شد

عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در چابهار،  مراکز تجاری و واحدهای خدماتی منطقه آزاد چابهار تعطیل شد.

وی با بیان اینکه مراکز تجاری و واحدهای خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار از دوم خردادماه تا اطلاع بعدی تعطیل است، افزود: این تعطیلی بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای شهرستان چابهار مبنی‌ بر پیشگیری روند صعودی بیماری کرونا مراکز تجاری منطقه آزاد، دکه بازار و بازار محلی تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است.

کد خبر 514087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha