بارش‌های سنگین در کشورهای شرق قاره آفریقا و راه افتادن سیل زندگی مردم را با تهدید از راه رسیدن میلیاردها ملخ در اوج بحران کرونا تهدید می‌کند.

سیل در شرق آفریقا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، زاه افتادن سیل و هجوم ملخ‌ها تمام تلاش‌های نهادهای داخلی و بین‌المللی را برای مهار کردن کرونا تحت تاثیر قرار داده است. صلیب سرخ اعلام کرد سیل ویرانگر دست‌کم ۳۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و ۵۰۰ هزار نفر را بی‌خانمان کرده است.

حالا مردم سیل‌زده در پناهگاه‌های موقت اسکان یافته‌اند و اوضاع به گونه‌ای است که رعایت کردن موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای در امان ماندن از شر ویروس کرونا بسیار سخت یا غیرممکن به نظر می‌رسد. در همین حال، بدترین بحران هجوم ملخ‌ها در چند دهه اخیر زندگی و زمین‌های کشاورزی مردم شرق آفریقا را تهدید می‌کند.

سایمن میسیری، مدیر منطقه‌ای آفریقا در فدراسیون صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر گفت: بحران سیل گسترده بر تهدیدهایی چون شیوع کووید-۱۹ و هجوم ملخ‌ها سایه افکنده است. محدود شدن سفر و حرکت که برای کاهش گسترش کرونا اعمال شده، نمی‌تواند مانع اقدام مردم برای مبارزه با ملخ‌ها شود که زمین‌هایشان را از بین می‌برند.

تا روز پنجسنبه بیش از ۹۵ هزار نفر در قاره آفریقا به کرونا مبتلا شده‌اند و افزایش پنج هزار بیمار فقط در یک روز نشان‌دهنده عمق و گیتردگی شیوع وبروس در قاره سیاه است. در این مدت ۱۱۰ نفر جان خود را از دست داده و ۳۴ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

کد خبر 514001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha