معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته طلاق نسبت به جمعیت استان روند افزایش نسبی داشته است که باید به صورت ریشه‌ای با آن مقابله کرد.

طلاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی پنج‌شنبه اول خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: درصد زیادی از پرونده‌های طلاق در این استان برگرفته از فقر فرهنگی زوجین است که باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی گفت: اقدامات جزیره‌ای برخی دستگاه‌ها و بعضا سازمان‌های مردم نهاد در ارتباط با کاهش طلاق موثر نیست و باید این مشکل را به صورت ریشه‌ای و با هم‌افزایی و هماهنگی مورد بررسی و واکاوی قرار داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: کارگاه‌های مشاوره ازدواج باید به صورت تخصصی دنبال شود، بسیاری از مشکلات به دلیل نبود آگاهی زوجین از مهارت‌های زندگی زناشویی ایجاد می‌شود که عمدتا ریشه در فقر فرهنگی دارد.

وی افزود: اختلافات خانوادگی، سوء رفتار کلامی، فیزیکی و عاطفی، دخالت اطرافیان، فقدان مسئولیت‌پذیری، نارضایتی جنسی، اعتیاد به مواد مخدر، اختلالات روانی، ازدواج تحمیلی، نازایی و زندانی بودن همسر از مهمترین عواملی است که سال گذشته منجر به تشکیل پرونده در دادسراهای خراسان جنوبی شده است.

سامانه تصمیم در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود   

وحدانی‌نیا از برنامه راه‌اندازی سامانه تصمیم ویژه متقاضیان طلاق در استان خبر داد و گفت: از نیمه دوم مهرماه سال جاری، سامانه تصمیم (نوبت دهی اینترنتی درخواست طلاق) در شهرستان بیرجند اجرایی می‌شود و زوجین متقاضی طلاق باید قبل از تشکیل پرونده در دادگستری، به سامانه تصمیم مراجعه کنند.

وی افزود: پس از ثبت تقاضای طلاق توسط زوجین در این سامانه که بهزیستی اداره می‌کند و قبل از ارجاع به مراکز مشاوره تقاضای افراد توسط سه روانشناس، مددکار و کارشناس امور اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

واحدی نیا گفت: با راه‌اندازی این سامانه درخواست زوجین متقاضی طلاق قبل از مراکز مشاوره و محاکم قضایی غربالگری می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: زوجین پس از ثبت درخواست طلاق و دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی تحت سامانه تصمیم، در صورت نداشتن سازش برای بررسی درخواست طلاق به دادگستری ارجاع داده خواهند شد.

کد خبر 513966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha