دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: دسترسی آسان به ماده مخدر «گل» موجب شده تا نسل جوان استان حرکت پرشتابی به سمت استفاده از این ماده داشته باشد به همین علت پاتوق‌های خرده‌فروشان این ماده تخریب می‌شود.

ماده مخدر - گل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید آیتی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی، پنج‌شنبه اول خرداد، به خبرنگاران اظهار داشت: به علت استفاده بسیار از این ماده مخدر قرار شد به صورت جدی با تمام خرده فروشان برخورد شود و تمام پاتوق‌ها و مکان‌های فروش با کمک مردم و بسیج محلات شناسایی و تخریب شود.

وی از مقابله جدی با خرده فروشان و عطاری‌هایی که مواد مخدر می‌فروشند خبر داد و افزود: اخباری که به ما می‌رسد و بر اساس آماری که جمع‌آوری‌کرده‌ایم عطاری‌ها و خرده‌فروشان غالبا در محله‌هایی که دانش‌آموزان رفت و آمد دارند و برای جذب جامعه هدف دانش‌آموزی فعالیت می‌کند.

آیتی افزود: این اقدام در راستای ایجاد بانک اطلاعاتی خرده‌فروشان نیز انجام می‌شود تا فضا برای این افراد ناایمن شود و به راحتی نتوانند فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: اعتیاد در جامعه دانشجویی و کارگری استان شیوع بیشتری دارد، با وجود روند رو به رشد استفاده از مواد مخدر صنعتی در کشور در خراسان شمالی هنوز مصرف مواد مخدر سنتی در استان رایج است و همچنین اعتیاد در دانش‌آموزان نسبت به کشور کم و در این مورد وضعیت استان خوب است.

آیتی به ظرفیت هیات‌های مذهبی، کانون‌های قرآنی و مساجد نیز اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت در قالب تفاهم‌نامه با اداره کل تبلیغات اسلامی استان و در راستای پیشگیری استفاده خواهد شد.

خراسان شمالی با دارابودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در بین ۶ استان نخست درگیر با آسیب اعتیاد قرار دارد.

کد خبر 513896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha