مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

سی‌امین جایگاه عرضه سوخت و هفدهمین جایگاه عرضه نفت و گاز بم در روستای ابارق این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

جایگاه سوخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمان در آیین افتتاح جایگاه سوخت روستای ابارق گفت: این جایگاه در محور کرمان - بم و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان بم با مالکیت بخش خصوصی توسط رضا ابارقی در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و ۳۵۰ مترمربع متراژ ساختمان احداث شده که دارای ۲ مخزن بنزین به ظرفیت ذخیره‌سازی هر کدام ۴۵ هزار لیتر و ۲ مخزن نفتگاز به ظرفیت ۴۵ هزار لیتر است.

سیدباقر نورالدینی افزود: این جایگاه دارای ۲ سکوی عرضه بنزین با چهار تلمبه و عرضه نفت‌گاز با چهار تلمبه و در مجموع دارای هشت نازل است که ۱۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و به طور قطع با راه اندازی بخش‌های دیگر از جمله سی. ان. جی این جایگاه اشتغال ایجاد شده افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی کرمان اظهار کرد: تعداد جایگاه‌های این استان پهناور افزون بر ۲۶۰ مورد است که ۱۴ جایگاه دیگر در شرق کرمان بعد از رفع نواقص موجود راه اندازی خواهد شد.

نورالدینی ادامه داد: سیستم‌های پخش ملی فرآورده نفتی به سمتی می‌رود که مراجعات حضوری مردم را به شرکت نفت کم کنیم و در سراسر کشور تصمیم گرفته شده به سمت حذف کالابرگ کاغذی که در دست مصرف‌کننده جز است برویم و تاکنون چند استان موفق عمل کرده و توزیع نفت سفید و نفت گاز در بستر کارت انجام می‌شود.

وی جایگزینی کارت بانکی سرپرست خانوار و استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان به جای کالابرگ‌های کاغذی را از اهداف شرکت با توسعه خدمات الکترونیکی، کاهش مراجعه حضوری، صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی و مدیریت مصرف سوخت عنوان کرد و توضیح داد: توزیع الکترونیکی سوخت بخش ادوات کشاورزی، مصرف‌کنندگان و خانوارها در قالب کارت بانکی خواهد شد بدین‌صورت که خانوارها باید یکبار در سامانه درخواست داده و کارت بانکی خود را ثبت کنند سپس نفت سفید خود را از طریق کارت بانکی خود دریافت خواهند کرد.

فرماندار بم نیز گفت: خاک روستای ابارق از نظر کشاورزی بسیار حاصلخیز و از جایگاه بسیار خوبی در این شهرستان برخوردار است و بعد از تهرود به نوعی اولین ورودی کرمان بحساب می‌آید که با توجه به ظرفیت‌های ابارق و سرمایه‌گذاری در این روستا به‌زودی شاهد رشد و شکوفایی بیشتر منطقه خواهیم بود.

هادی شهسوارپور بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم شهرستان بم معدن شمش و روی در منطقه ابارق است که اکنون بالغ‌بر ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده که چندی قبل کلنگ آن توسط وزیر اطلاعات زده شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری استان کرمان واقع‌شده است.

کد خبر 513879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha