یک مقام نظامی مسئول با اشاره به دستورالعمل جدید ارتش آمریکا در خلیج فارس تاکید کرد: یگان‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان چون گذشته به ماموریت‌های عادی خود با رعایت اصول حرفه‌ای ادامه خواهند داد.

  نزدیک شدن قایق‌های سپاه به ناوهای آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین، یک مقام نظامی مسئول در پاسخ به سوال نورنیوز درخصوص تاثیر دستورالعمل بامداد امروز ارتش آمریکا بر فعالیت واحدهای دریایی ایران در منطقه گفت: یگانهای دریایی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان همچون گذشته به ماموریتهای عادی خود با رعایت اصول حرفه ای ادامه خواهند داد و صدور دستورالعمل از سوی نیروهای خارجی که اصل حضور آنها در این منطقه غیر مشروع است تغییری در اجرای دقیق ماموریتهای جاری ما ایجاد نخواهد کرد.

نیروی دریایی آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ در برابر شناورهایی در خاورمیانه که به شعاع ۱۰۰ متری از ناوهای جنگی آمریکا نزدیک شوند «تدابیر دفاعی قانونی» اتخاذ خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده گفته است این دستورالعمل به معنای تغییر در قوانین قبلی ارتش آمریکا در زمینه درگیری نیست.

کد خبر 513673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسفندیار IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    23 18
    درود به شرف حافظان آب و خاک کشور عزیزمان ایران . و درود خدا بر دریا دلان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی . امریکا ببیر کاغذیه و برای همیشه تاریخ هیچ غلطی نمیتونه بکنه . مگر نوکرای حلقه بگوشش در داخل مرتکب خیانتی نا بخشودنی بشوند .
  • امید JP ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    30 9
    این رجز خوانی نه از سر اقتدار بلکه نشان از یاس ونا امیدی درقبال شجاعت دلیر مردان وشیر زنان این مرز وبوم به رهبری امام خامنه ای حفطه الله هستش وهروز با تراوش تعفن نطام پلید وپوسیده استکباربه سرکردگی امریکا زوال وافول خودش روبه پیروان شیطانی غرق درمطاهر دنیوی مینماید
    • AE ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      7 13
      درودبرشما
  • افشین IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    9 1
    آمریکا حرفی بزنه که بهش بیاد خودش میدونه یک متریش هم بریم جرأت شلیک نداره چون اولین شلیک مصادف میشه با خداحافظی کامل ارتش آمریکا در خاورمیانه
  • مهیار IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    15 3
    افرین بردریادلان ایران عزیز
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    8 5
    دم ابراهیم رییسی گرم داره هرچی اختلاس گر و دزد و محتکر هست به چوبه دار میده بنازم این مرد انسان و دلسوز ملت ای ول
  • سکووت IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    13 2
    باید احتیاط کرد و نزدیک زیاد باعث جنگ میشود و اگر کوچکترین بی احترامی از طرف آمریکایی و ناوگان یاناوچه های آمریکایی شد ب شدت هر چه تمام برخورد کرد و اجازه ندهیم ک هم ما را تحریم کنند وهم در آبهای ما ب ما زور هم بگوینددیگه از این حد کارشان فراتر رفته ..از آن ور دنیا پا شده آمده اینجا را هم ب تاراج ببرند و برن بخندند ویگن تو فلان جا این قد و فلان جا ا ونقد سود ازما بردن ..?..بهشان نباید اجازه بی احترامی داد ..خدا وند لعنت کند ترامپ را با این ناوگانی. یاحق
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    8 4
    اینجا سرزمین ایران است ربطی به امریکا ندارد بی خودی غلط میکند همه پشتیبان سپاه و ارتش هستند
  • رویا IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    8 0
    این آمریکایی های احمق همه جاهستن جز کشور خودش گورتو گم کن