شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از عکس‌هایی که توسط کودکان پناهنده افغان از مشکلات پیرامونشان گرفته شده است در گالری نیکول برپا است.

در این نمایشگاه 33 عکس از کودکان پناهنده افغان از موضوعاتی که آن‌ها را آزرده می‌کند به نمایش در می‌آید.

ایده این نمایشگاه  پس از برگزاری کارگاه آموزش جلوگیری از اعتیاد به این کودکان شکل گرفت. کارگاه فشرده‌ای برای آشنایی کودکان با عکاسی برگزار شد.

در جلسه اول مجموعه از عکس‌های نصرالله کسراییان با عنوان زندگی که در مناطق روستایی و حاشیه‌نشین‌‌های شهری عکاسی شده بود را به بچه‌ها نشان داده شد و در مورد لباس، شیوه زندگی، کار، معماری و حس و فضایی که در عکس‌ها یافته بودند گفت و گو شد. برای این که بحث‌ها ملموس‌تر شود به موضوع ایدز و اعتیاد و سایر مشکلات در محله و مسایلی که در محیط زندگی بچه‌ها است پرداخته شد. در جلسه دوم کار با دوربین به آنها آموزش داده شد. 

به 111 کودک دوربین داده شد. از میان آنها 58 نفر عکاسی کردند در نمایشگاه کودکان افغان که به نام پنجره در گالری نیکول برقرار است منتخبی از عکس‌های این 58 کودک به نمایش درآمده است.

بسیاری از عکس‌ها سوخته بودند. عکس‌های ظاهر شده در برگیرنده موضوعاتی چون یادگاری‌های شخصی، دوستانه، زباله‌های داخل محله، سرنگ، ته سیگار، کارگاه کار، خرابه‌ها و... می‌شد.

این نمایشگاه با حمایت جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان و تشکل غیر دولتی "زندگی مثبت ایرانیان" و UNHCR برگزار شده است.

نمایشگاه پنجره‌ تا روز پنجشنبه، 26 اردیبهشت، هر روز از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقمندان گشوده است.  گالری نیکول: مطهری. روبروی سلیمان خاطر. خیابان اکبری. کوچه آزادی. پلاک 1/31

[عکس‌های گرفته شده توسط کودکان پناهنده افغان]

کد خبر 51353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز