تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۴ میلیون و ۹۶۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۲۳ هزار نفر ثبت شد.

آمار رسمی کرونا 30 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: با شناسایی ۲۱۱۱ مورد جدید کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان این بیماری در کشور به ۱۲۴۶۰۳ نفر رسید. کیانوش جهانپور با بیان این‌که حداکثر ۲۰ درصد موارد جدید کرونا از موارد بستری در بیمارستان‌ها هستند، تاکید کرد: از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری و ۱۶۸۷ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۱۹ نفر رسید. به گفته جهانپور، تاکنون ۹۷ هزار و ۱۷۳ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی گفت: ۲۶۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته جهانپور، تاکنون ۷۱۶ هزار و ۱۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان یک مورد فوتی گزارش شده است. وی تاکید کرد: وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است، اما با توجه به اقدامات مناسب انجام شده و اعمال محدودیت‌ها، امیدواریم ظرف هفت تا ۱۰ روز آینده گزارش‌های مثبتی در این استان داشته باشیم.

جهانپور افزود: سایر استان‌ها و از جمله استان‌هایی که قبلا هشدار اعلام شده بود، به دنبال اقدامات مناسب انجام شده وضعیت نسبتا پایداری دارند. طبیعتا تداوم این روند مستلزم استمرار در رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

  • افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری چک

در جمهوری چک هم شمار مبتلایان به کرونا در عرض ۴ هفته گذشته صعود چشمگیری داشته و به بیش از صد نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسیده است. در مجموع تا به حال ۸۵۸۶ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۲۹۷ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

رئیس جمهور ترکیه هم زمان با اواخر ماه مبارک رمضان از یک قرنطینه ۴ روزه از روز شنبه خبر داد. وی بعد از نشست کابینه اعلام کرد که مدارس هم تا پایان سال تحصیلی تعطیل خواهند شد و در ماه سپتامبر دوباره بازگشایی می‌شوند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در ترکیه تا به حال ۱۵۰۵۹۳نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۱۷۱ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

  • تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند از ۱۰۰ هزار نفر گذشت

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند علیرغم ادامه پیدا کردن قرنطینه شش‌رقمی شد و نگرانی‌های در این کشور را افزایش داد. تسنیم به نقل از هندوستان تایمز نوشت: وزارت بهداشت کشور هند به طور رسمی آمار مبتلایان به ویروس کرونا را تا امروز ۱۰۱ هزار و ۱۳۹ نفر اعلام کرد. طبق اعلام این وزارتخانه تاکنون ۳۱۶۳ هندی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۳۹ هزار و ۱۷۴ نیز پس از مداوا ترخیص شده‌اند.

کد خبر 513512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    از ویروس کرونا بدتر شده چاره ای برای اینکار نیست.در تار وپود افراد رخنه کرده