دوبار نام وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی با اعلام صدور حکم اشد مجازات برای آنها به سرخط خبرها آمد. اما این زوج کیستند؟ چگونه به این ثروت رسیدند و چرا حکم اعدام برای آنها صادر شد؟

وحید بهزادی نجوا لاشیدایی

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی قوه قضاییه با بیان توضیحاتی در مورد جزییات احکام اقتصادی اخیر، در رابطه با چرایی صدور حکم اعدام برای وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی، دو محکوم خودرویی، تصریح کرد: این مجموعه، یک مجموعه گسترده‌ای بود و دو متهم اصلی وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی اقدامات متعددی انجام داده بودند.

غلامحسین اسماعیلی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما، به بیان توضیحاتی در مورد جزییات احکام اقتصادی اخیر پرداخت و با بیان این‌که این افراد با تشکیل شرکت‌های صوری و با حواله‌جات غیرواقعی، قاچاق ارز انجام داده بودند، گفت: نجوا لاشیدایی بیش از ۲۴۰ حساب به نام اشخاص مختلف حقیقی و حقوقی دایر کرده بود تا بتوانند در قالب این حساب‌های متعدد و بهره‌گیری از این افراد، به مطامع سودجویانه خودشان برسند.

  • بیشتر بخوانید:

تصویر سلطان خودرو و همسرش که به اعدام محکوم شدند

۶۱ ماه حبس برای دو نماینده مجلس | جزئیات حکم مدیرعامل و معاون سابق سایپا | اعدام برای دو اخلالگر اقتصادی | متن کامل احکام

وضعیت ۲۶ متهم پرونده سایپا | رد پای دو نماینده مجلس

توضیح وکیل متهمان پرونده سایپا درباره واریز ۱۸ میلیارد به حساب مجری «من و تو»

سخنگوی قوه قضاییه افزود: این افراد متاسفانه در شرکت سایپا ارتباطات و مراودات برقرار کرده بودند و مدیریت خود آنجا که محکوم شد، مقصر بود.

وی ادامه داد: شرکت سایپایی که ششصد نمایندگی داشت، فقط محصولاتش را در آن مقطعی که پرونده تشکیل شد، به ۱۵ نمایندگی می‌داد و ۹۳ درصد از تولیدات خودروی شرکت سایپا، در اختیار این پانزده شرکت قرار می‌گرفت.

اسماعیلی گفت: در این مجموعه افرادی در حوزه شرکت‌های هرمی، قاچاق کالا و ارز، صرافی‌های غیرمجاز، خرید سکه و ارز، خرید خودرو و همچنین پولشویی با هم ترکیب شده بودند و پرونده بیش از ۵۰ متهم داشت که ۳۴ نفر از آن‌ها نهایتا محکومیت پیدا کردند.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: شبکه مذکور یک شبکه و باند گسترده‌ای بود که متاسفانه دست به اعمال مجرمانه زدند و قوه قضاییه نیز چاره‌ای جز اجرای قانون و مجازات قانونی در مورد مرتکبین نداشت.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که آیا صرف ثبت‌نام برای دریافت انبوه محصول در بازارهای خودرو یا سکه می‌تواند منجر به حکم اعدام شود، افزود: موضوع ما صرف ثبت‌نام نیست. قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، شقوق مختلفی دارد که بر این اساس وقتی نظام توزیع کشور از طریق ارتکاب اعمالی خاص، دچار مشکل می‌شود، در مورد این‌گونه اعمال جرم انگاری شده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: وقتی در بازار خودرو، ۹۳ درصد خودرو را یک مجموعه در اختیار می‌گیرند، توزیع مایحتاج عمومی کشور دچار اختلال می‌شود و مصداق اخلال است.

اسماعیلی ادامه داد: این افراد که به مجازات اعدام محکوم شدند، صرفا بابت اخلال در نظام خودرویی نبود؛ بلکه در نظام ارزی و سکه و خرید و فروش سکه اخلال داشتند و مرتکب پولشویی گسترده شده بودند. همچنین شرکت هرمی و اخلال در اقتصاد کشور از ناحیه شرکت‌های هرمی نیز در پرونده آن‌ها وجود داشت و حساب‌های متعدد بانکی نیز بود.

سخنگوی دستگاه قضا یادآور شد: مجموعه اعمال مجرمانه‌ای که این دو نفر انجام داده بودند، دادگاه را به این نتیجه رساند که عملکرد آن‌ها مصداق افساد فی‌الارض است و چاره‌ای جز مجازات اعدام نخواهد بود.

اسماعیلی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی‌بر این‌که این برخوردها چقدر می‌تواند پیشگیرانه باشد، اظهار کرد: قانون و اجرای قانون و مجازات صحیح و سریع و قاطع اثر بازدارنده دارد؛ اما تنها با مجازات، جامعه اصلاح نمی‌شود.

وی افزود: مجازات لازم است؛ اما کافی نیست و باید ساختارهای فسادزا از بین برود. دلالی‌ها، رابطه‌ها، رانت‌ها و اشکال مختلفی که زمینه بروز جرم می‌شوند هم، باید از بین بروند؛ ولی اجرای مجازات هم لازم است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه‌های حاکمیتی باید ساختارهای فسادزا را اصلاح کنند تا شاهد تکرار این قبیل اعمال مجرمانه نباشیم؛ البته مجازات هم اثر دارد؛ اما اثر مجازات در گروه‌های مختلف مردم متفاوت است. برخی از مردم آن‌قدر خوب هستند که به صرف نهی، از ارتکاب دست برمی‌دارند؛ اما برخی‌ها باید مجازات شوند و برخی باید مجازات را بشنوند تا ما شاهد کاهش جرم و جنایت در جامعه باشیم.

  • نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی چه کسانی هستند؟

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، زوج جوان دهه شصتی، متهم ردیف اول و دوم پرونده اختلاس و کلاهبرداری ۳۳۰۰ میلیارد تومانی از شرکت خودروسازی سایپا در سالهای ۹۶ و ۹۷ هستند. به گزارش رکنا، سابقه آشنایی و همکاری این دو جوان که این روزها بخاطر مافیای خودرو بودن و خرید و فروش صوری خودرو و اخلال در نظام ارزی و تولیدی کشور به اعدام محکوم شده اند، به فعالیت های شرکت هرمی پالینور در دهه هشتاد شمسی بر می‌گردد.

شرکتی که مثل گلدکوئست و گلدماین و یونیک فاینانس از هزاران تن از هموطنان به ادعای سرمایه گذاری در بورس و فلزات، کلاهبرداری کرد و شماری از لیدرهای آن از کشور فرار کردند و شماری نیز دستگیر شدند. اما طبق اعلام نماینده دادستان، نجوا لاشیدایی میلیاردها تومان با عضویت و فعالیت در این شبکه در دهه هشتاد شمسی، بدست آورد و به فهرست بانوان میلیاررد زیر ۴۰ سال ایران اضافه شد. حساب بانکی نجوا لاشیدایی در بانک صادرات از سال ۸۶ تا ۸۸ گردش مالی ۱۳ میلیارد تومانی داشته است و تعدادی از اعضای شرکت پالینور با وی همکاری می‌کردند.

  •  بازی عجیب زوج کلاهبردار با خانواده خود

نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی، حتی افراد خانواده خود را نیز وارد بازی‌شان کردند و از خواهر و برادر و مادر نیز استفاده کردند. آن ها از افراد مختلف، با پرداخت پول، وکالت نامه می‌گرفتند تا با حساب بانکی آنها کار کرده و جابجایی پول را در شرکت های خود از طریق این حساب های بانکی اجاره ای انجام دهند که مصداق پولشویی بود.

همکاری نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی با ۲۴ نفر سبب شده تا پرونده تخلفات در شرکت خودروسازی سایپا در سال ۹۶ و ۹۷ که موجب گرانی و کمبود خودرو شد، ۲۶ متهم داشته باشد.

نجوا لاشیدایی و همسرش با کمک مادرانشان که آن ها را عضو علی البدل و بازرس شرکت هایی چون هرمس فارمد و هرمس ویونا کرده بودند، سفارش صوری و غیر واقعی خودرو انجام داده و معامله ارزی در سطح کلان را با تبانی با معاونان ارزی بانک های خصوصی و یکی از مسئولان بانک مرکزی، صورت دادند که موجب کیفرخواستی در حوزه اخلال در نظام ارزی کشور شده است.

  • نجوا لاشیدایی چگونه به این ثروت رسید؟

همچنین روزنامه شرق ضمن انتشار اطلاعاتی درباره نجوا لاشیدایی که پیش‌تر در بند ۲۰۹ زندان اوین، بازداشت بود، نوشت: نجوا لاشیدایی پس از شش ماه به زندان قرچک منتقل شد.

براساس اطلاعات رسیده، او از خانواده‌ای ثروتمند در تهران می‌آمد و همسرش فردی معمولی بود. آنها برای چندسال از طریق ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو و سکه، سرمایه‌گذاری می‌کردند.

پس از آنکه پیش‌فروش سکه در بانک ملی گشایش یافت، آنها ۵۰ میلیاردتومان پیش‌خرید کرده و به دلیل نوسانات بازار برای خود سودهای کلانی دست‌وپا کرده بودند اما به دلیل آنکه رانت خانوادگی نداشتند، از جمله نخستین افرادی بودند که در پی گرانی ارز و سکه در سال ۹۷، بازداشت شدند.‌هم‌زمان با حضور نجوا در زندان اوین، همان‌گونه که سخنگوی قوه قضائیه نیز به آن اشاره داشت، احکام مصادره اموال او به‌صورت پی‌درپی به او ابلاغ می‌شد.‌

نجوا و همسرش با ایجاد بستر پیش‌فروش سکه از سوی دولت و همچنین مهیاشدن بستر پیش‌فروش خودرو از سوی خودروسازی سایپا، با هدف سرمایه‌گذاری وارد این بازار شدند اما اگر چنین بستری از سوی دولت و یکی از خودروسازی‌های زیرمجموعه دولت فراهم نمی‌شد، امکان چنین تخلفاتی فراهم بود؟

کد خبر 513492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 55
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    53 3
    خدا کند که این و تمام کسانی که سبب شدند اینها به چنین اموالی برسند در مقابل میز محاکمه قرار گرند وبه سزای اعمال خود برسند
  • مجید IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    57 2
    دردنیا3چیز صداندارد آه مظلوم/ظلم ظالم/چوب خدا
  • مژگان IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    82 1
    ایا شرکتهایی که در این کار در کنار ایشان بودند هم محاکمه میشوند و یا مجازات همه را این دونفر متحمل میشوند ریشه فاسد را هم بکشید
  • GB ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    33 4
    اینها همانند زنجانی و شهرام جزائری و دهها مخرب اینچنینی بزرگ شده هستند که به سهم خودشان در تخریب نظام اقتصادی،اجتماعی و اخلاقی کشور سهمی داشتند و از اول نباید اجازه رشد به آنها داده می شد.
  • رضا IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    40 3
    چرااشد مجازات برای کارکنان دولتی ونیمه دولتی که بستر دزدی واختلاص رافراهم میکنند وبیس تخلف محسوب میشوند درنظر نمیگیرید؟ این عدالت نیست
  • US ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    64 2
    چرا بانك به يكنفر پنجاه ميليارد تومان سكه ميده و بعد قانون خريدار را محكوم ميكنه؟
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    53 6
    الان این افراد را گرفتیتد و اعدام کردید و آیا قیمتها پایین آمد
    • مهدی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      6 0
      سلام هموطن عزیز فساد الان قارچیه یکی رو بگیرن یکی دیگه سبز می‌شه تا وقتی سیستم اداری فاسده همین آشه همین کاسه، ولی یه چیز خوبه اینکه اینا که محکوم میشن حداقل از فسادشون نمیتونند استفاده کنند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    53 1
    فسادگران مردم ایران رو به خاک سیاه نشاندند، کاری که دشمن خواست کردند دلشان به حال مردم بیچاره نسوخت و آنها را مستحق وضعشان دانستند آیا اعدام حقشان است یا نه نمی دانم خوب نیست فتوا داد من قاضی و در جایگاهی نیستم ولی آیا آنان با بدبخت کردن مردم، مردم را اعدام نکرده اند!؟
  • شهروند IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    36 1
    مهمتر از خریدار سکه، فروشنده ی سکه است. چه کسانی در پشت پرده به اینها کمک میکردند؟ آنها را باید مجازات کنید
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    52 4
    این دولت راند باید پاسخگو باشد
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    40 0
    جناب آقای رئیسی شما را به خدا قسم فساد را ریشه کن کنید از این جامعه اسلامی ودر مقابل هیچ مقامی هم کوتاه نیایید .انصاف نیست در این مملکت یک نفر برای یک خودرو حسرت بکشد ویکی هم 6700خودور داشته باشد !خواهش می کنم رسیدگی کنید ومافیای خودرو را ریشه کن کنید .جا دارد مدیران خودروسازها جواب گو باشند!!
  • Seyedjaber IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    39 4
    احتکار خودرو باداعش فرقی نداره ،اینا باید اعدام شوند تا درس شود!
  • سعید IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    37 6
    چرا این دو نفر حکم اعدام گرفته اند ولی کسانی که ( مثل مدیران خودرو سازی و مدیران ارزی بانکها و یکی از مسئولان بانک مرکزی ) این بستر را فراهم کرده اند حکم اعدام و یا دست کم حبس ابد نگرفته اند؟؟؟؟
  • حسن IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    58 1
    ملت هرچی گفتن ما نمیتونیم ثبت نام کنیم گفتن اینا ضد انقلاب هستن دروغ میگن حالا ماه پشت ابر نموند و نمی ماند دست عناصر شیاد رو شده به امید روزی که ریشه فساد خشک بشه و عوامل اصلی و طراح رو نابود کنن.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    30 4
    چرا اینها را اعدام میکنید اونهایی که باید نظارت میکردند و دست روی دست گذاشتند و دیدند و هیچ نکردند را باید گردن زد کسانیکه قرار بوده نگهبان اموال ما باشند
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    43 2
    کسانی که عامل بوجود آمدن این فسادها می‌شوند ‌باید اعدام بشوند
  • عسگرزاده IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    30 5
    از آقای رئیسی و قضات محترم و مجموعه قوه قضائیه تقدیر و تشکر میکنم. اینگونه افراد هستند که اقتصاد خانواده های با آبرو را برهم زده اند و زندگی و معیشت مردم را تحت فشار گذاشته اند. حرص و ولع و طمع اینها نکته پایانی ندارد.این همه ثروت را به کدام گورستان میخواهند ببرند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    23 9
    بیشتر بهشون میآیید خودی باشند!؟
  • احمدپور IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    16 7
    آقای رئیسی لطفا به وضعیت لجام گسیخته قیمت مسکن نیز رسیدگی بفرمائید سلاطین مسکن این دزدان و چپاولگران نیز بپای میز عدالت بکشانید
  • میلاد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    26 3
    این موضوع شبیع طنز است تا محاکمه بانک سکه پیش فروش کرد اینها خریدن خودرو سازی پیش فروش کرد اینها خریدند مشکل زیر ساخت هست که باید اصلاح شود گیرم اینها اعدام شوند آیا مشکل حل می شود اگه واقعاً می خواهند عدالت رعایت شود چند نفر از مسئولین که در این زمنیه ها با این دستشون تو یه کاسه بوده اونها را نیز باید اعدام کنند و ضمن اینکه مشکل باید ریشه ای حل شود.
  • حسن BE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    41 7
    مسئولین که در این رانت خواری همکاری داشتند مسبب این فساد شدند باید به اشد مجازات برسند
  • ییدی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    39 2
    سلطاان سکه را اعدام کردند قیمت سکه دوبرابرشد آیا تاریخ تکرار می شود ؟اگر اعداام اینها نتتواند قیمت خود رورا به سال پیش برگرداند چه نفعی عاید ملت می شود ملت ما مانور نمی خواهد که بخواهیم متهمین رابشناسیم و محکوم و اعدام کنیم و مانور بدهیم
  • نامی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    28 5
    نکشیدشون.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    24 8
    امیدواریم مثل اشد مجازات ابک زنجانی نشود
  • بهلول IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    30 1
    کسی که این هم جرم داشته چطور تا حالا برای خودش جولان میداده باید جرم را از ریشه زد نه ساقه در ضمن چرا گردشهای مالی بالا را به دولت گزارش نمیدهند تا زیر نظر گرفته شوند واین رانت خوارها و پولشویی ها در نطفه خفه شود از اجنبی ها یاد بگیرید پولی که به حساب کسی ریخته میشود باید با اسناد ومدارک.ثابت شود که از راه مشروع بدست امده تازه از طریق همین بانکها گزارش میشود به دولت
  • ایران IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 6
    به خاطر چندتا ماشین نکشین
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 2
    ارکان دولتی هم مقصر بودند.
  • هوشنگ IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    8 2
    تا زمانی که بازار خودرو در انحصار دولت باشد همین آش و کاسه ، باید این شیوه مدیریت نخ نما تغییر اساسی بشه وگرنه این کار خوش و خط خالدار سایپا و ایران خودرو قربانی میگیرد چه در جاده چه در اختلاس
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    7 0
    با سلام اینها دلیل بر بی کفایتی مدیران کشور ماست من اگر جای مسئولین بودم این اتفاقات که می افتاد فورا استعفاء می دادم.می بوسیدم می گداشتم کنار.
  • یک کارگر IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    10 1
    از این دست افراد در تمام عرصه های کشور وجود دارد به طور گسترده اما سوال اینه که چطور این افراد راه بند قانونی ندارن تا کار به اینجا برسه؟ و اما در مورد خودرو ؛ کارخانه ها باید تنها وفقط از طریق نمایندگیهاشون با قیمت مصوب اقدام به فروش کنن و اگر کما فی السابق ماشینها را به بازار بدهند تا با چند برابر قیمت مصوب بفروشن براشون شاهد بهبود اوضاع نخواهیم بود و روز به روز بدتر میشه باید همان اول جلوی انها گرفته میشد تا کار به اینجا نرسه اما چرا گرفته نشد
  • US ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 0
    عجب آدم های خطرناکی در این مملکت وجود داره ....آنجای گزارش خوب بود که نوشته : این خانم در سال ۹۷ به دلیل نداشتن رانت !!!!!یعنی نداشتن پارتی !!!کلفت بازداشت شد !!!!یعنی کسانی که رانت کلفت داشتند در آن سال از بازداشت و زندان در امان بودند و‌اقتصاد این مملکت را هر جوری که دلشان میخاست ضربه زدند و البته از مجازات نشدن خودشان هم مثل همیشه !!!!اطمینان خاطر داشتند !!! واقعا بودن این همه آدم فاسد در نظام اقتصادی این مملکت باعث شگفتی و البته تاسف آوره
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    8 1
    بابا چرا اون مدیرعامل سایپا فقط ۷سال زندان محکوم شده؟
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    7 1
    اگر میخواستم خیلی زودتر از اینا دستگیر میشدند ولی نشدند، چرا؟؟؟ چون پول ملتو بالا بکشن و پولدار بشن بعد دولت بیاد پولشون و اموالشان رو بگیره، اینو بهش چی میگن؟؟ چرا کسانی که توی این قبیل ماجراها ضرر میکنم پولشون برنمیگرده؟؟ تازه متهم هم میشن، و میگن میخاستین حواستون رو جم کنین تا ضرر نکنین
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 1
    35000 سکه کشف شده حالا میگن 24 هزار بقیه چی شد
  • علیرزا IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 2
    بااین احتساب تمام ایرانیان مجرم هستند چون در حال تلاش برای حفظ ارزش پولی ملی هستند و اینکه سلطان خودرو یا غیره چطور بوجود آمدن خیلی ساده هست طبق شرایط موجود آن زمان هیچ محدودیتی نداشت و جرمی مرتکب نشده اینجا تنها جرمی که صورت گرفته این هست پول ثبت نام خودروها ازکجا آمده آیا خانواده پولداری بودن یا نه پس اگه پولدار بودن که هیچ ولی اگه نه بازم زود نمیشه آنها را مجرم دانست شاید دلار را زمانی خریداری کردن که هیچ مرجعی در آن زمان خرید و فروش و حد سقف خرید و فروش را ممنوع نکرده بود بخصوص از بازار آزاد درکل خواستم اینو بگم شاید از نظر وجدانی چونکه باعث احتکار و بطبع آن گرانی خودرو و غیره شدن محکوم هستند ولی از نظر قانونی جرمی به وقع نپیوسته اینجاست که ملت سالیان سال فریاد شفافیت و خصوصی سازی واقعی را می‌کند در یک کلام آن زمان سیستم خود باعث هرج و مرج میشد الان خداروشکر بهتر شده که اگه آن زمان نیز اینچنین بود که خودرو به نمایندگی داده نمیشه و هرکد ملی یک خودرو الان شاهد اعدام یک بشر و غیره نبودیم
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    4 1
    همه ی اینا برگ بازنده هستند که به لبه ی تیغ سپرده شدن
  • حسین IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    5 2
    ازاقای رییسی واقعاتشکرمیکنیم که دست مفسدان جامعه رارومیکنندولی چرادراین پرونده خریداران اعدام میشن بهتره اون مسؤلانی که بااینا همکاری کردن اعدام بشن تا مدیربعدی ازینجورتخلفات نکنه سلطان سکه رواعدام کردن ایامشکل حل شد بایدریشه فسادروخشکاند نه بااعدام چندنفرخریدارمسئله اصلی روتوجیه کرد
  • زف IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    9 1
    مجرم اعدام میشه اموال به دولت بر میگرده قیمتها سر جاش میمونه و چوبش رو مردم بدبخت میخورن اب از اب تکون نمیخوره بدتر هم میشه
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    7 0
    سلام اول باید نگهبانان اموال اعدام شوند که خیانت کردند وبستر تخلفات را فراهم کردند وبعد متخلفان
  • AE ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    6 1
    اگر اعدام بشن هزینه اینکارها بالا خواهد رفت و خیلی ها طرف اینکارها نمیرند! البته مسئولان میانی که حتی کاره ای هم نیستند، همه روزه ازاین قبیل کارهای خلاف را به سرمایه داران پیشنهاد میدند! و بعد گرفتاری طرفها با حکم کمی درمیرند
  • Amir IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    4 0
    به‌ جایه هزارتا ماشین خریدن بزار تو بانک سودشو ببر الکی چرا ماشین رو گرون میکنی
  • شهنام ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 0
    هه باز هم پاک صورت مسأله... با کشتن این دو نفر هیچ چیزی حل نمبشه. کل سیستم اداره کشور مشکل داره. این دو نفر چجوری تونستن ۶۷۰۰ دستگاه ماشین رو از کارخونه تحویل بگیرن؟؟؟؟؟؟
  • احمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    6 0
    یه چیزی برای من قابل درک نیست اینکه مگه با یک کد ملی و با فاصله 3 سال از خرید چطور میشه این همه خودرو خرید یعنی 7هزار کد ملی داشتند؟ خیلی جالبه که میگن تو چرا اینقد خریدی و نمی گن چه افرادی و با چه مدرکی اینا رو به تو فروختند .به نطر جرم فروشنده باید بیشتر از خریدار باشه مثلا جرم معتاد بیشتر از فروشنده مواد باشه
  • ایرانی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    8 0
    برای اینکه احتکار کردند حق مردم را امثال اینها میخورن و باعث گرانی میشوند
  • ابوالفضل IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 0
    واقعا باید هرکس که باعث این مشکلات میشون اعدام کم است من قروختم مدل بالاتر بخرم دیگه نتونسم بخرم و چه مشکلاتی برای من و دیگران که از ماشین اموراتشان میگذرد بوجود آورده اگر اعدام شون دیگه کسی اینکار نمیکند
  • محمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 0
    هرچه سریعتر اعدامش بکنن من بدبخت 15 ساله نتونستم یه ماشینی بخرم
  • محمدجعفر GB ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    5 2
    اینها باید زندان ابد بدن تو زندان چاه بکنن پر کن با اعدام چیزی درست نمیشه
  • لیلا DE ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    4 1
    اعدام برای چه؟ وقتی اموال شون مصادر می شود از هزار بار اعدام بدتر است.
  • ازی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 1
    فقط جزای اینگونه افراد اعدام، تا عبرتی واسه بقیه باشند، اما آیا با اعدام درست می‌شود؟؟؟؟ سلطان سکه را اعدام کردند، چه شد؟؟ امروز قیمت طلا سرسام آوره
    • وحید IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      0 0
      من به اعدام کسی کاری ندارم و به نظر من ادم کشتن بده وگناهه چون انسانها قابل تغییر هستند.اعدام کردن فقط صورت مسعله رو پاک میکنه ما باید ریشه یابی کنیم وبستر فساد رو از خانه اولش ازبین ببریم اقایون مسعولان ایا فکر کردید من جوان ۳۰ ساله که درسم تمام شده این همه زحمت و خرج کردم الان منتظرم یکی از یک جای یک وام واسم جور کنه برم یک پراید ۸۵ بخرم برم اسنپ.فقط ۵ دقیقه خودتو بزار جای من خواهش میکنم سخته اما ۵ دقیقه میخوام درکم کنی گیرم ماشینرو بخرم خوب ۷ ساله زنم تو عقدمه از ۵ صبح تا ۱۲ شب خیلی کار کنم ۱۲۰ که حداقل ۴۰ هزارتومان میره واسه گاز وبنزین خودم غذا نمیخورم خوب حساب کن چند ماه کار کنم که ۱خونه ۵۰ متری بگیرم با رهن حداقل ۵۰ و اجاره ۱۵۰۰ که خانه نیست بیشتر شبیه ..... ولش کن ایا به نظر شما من مریض نمیشم غذا نمیخورم زنم چطور اگر یک زمانی میگم خدای نکرده خدا یک عشق کوچولو بهم هدیه داد چی اگر واقعا مسلمونی و حتی تو دلت ۱دصد به فکر مردمی خواهش میکنم (۵) دقیقه خودتو بزار پیش ما ببین دلم پوره زیاد مینویسم ببیخشید بعد این دوستان همچین به راحتی میکن ۷۰۰۰ خودرو همش صدکیلو طلا همش ۲۵۰ هزار سکه
  • هاجر IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    واقعا انصاف نیست ک مردم را اینگونه فریب بدهند آقای ریسی این دو نفر و بقیه افراد ک هم در این کار داست داشتن باید سخت مجازات شوند
  • فرهنگی ازتهران DE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    درمدرسه ای که بنده کارمی کنم همه ۶۹ نفرپرسنل خوشحال بودند که قوه قضاییه بااقتدارعمل کنند دیگر خقوق بگیران قدرت خرید یک پراید راندارند
  • بابايى IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    مثل درخت افت زده ميماند كه هر از چند گاهى بيايى چند تا از شاخه و برگ هايش را هرس كنيد.ايا اين راه حل است؟
  • مسعود IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    طمع انسان باعث نابودی است! واقعاً ۲۵ هزار سکه وصدکیلو طلا داری ولی باز هم بدنبال خرید هزاران خودرو و افزوده به سکه ها ...میخواستید با این همه سکه چکار کنید؟! بس نبودکه همچنان ادامه دادید تا دستتان رو شود وهرآنچه جمع کردید ازدست بدهید؟ طمع بعضی از آدمها تمامی ندارد و متاسفانه بدون هیچ توجهی به سایر انسانهاییکه بخاطر اینها تمامی اندوخته خود را ازدست داده اند به کار پست و ناجوانمردانه خود ادامه میدهند!! ترک عادت موجب مرضشان است ت مگر با اعدام تمام شود!!..