مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: مهدیشهر تنها شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در استان است که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  جعفر جندقی سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت افزود: شهرستان آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و نیز شهرستان میامی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در وضعیت سفید قرار گرفت.

وی تاکید کرد: امکان تغییر وضعیت سفید، زرد و قرمز شهرستان‌های استان سمنان به سرعت وجود دارد، با توجه به جمعیت شهرها، این آمار خیلی دقیق نمی‌تواند باشد.

جندقی بیان کرد: اوج موارد مثبت ابتلا به کرونا در استان سمنان در روزهای ۱۸ تا ۲۴ اسفند ۹۸ بود و پس از آن شیوع کرونا روند کاهشی داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: غربالگری برای شناسایی مبتلایان احتمالی به کرونا در دو مرحله در این استان اجرا شد.

وی تصریح کرد: ۲۰ هزار و ۱۹۳ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع فروش مواد غذایی و ۹ هزار و ۵۲۶ مورد بازدید از اماکن عمومی برای مقابله با شیوع کرونا انجام شد.

جندقی ابزار داشت: ۱۸۴ مرکز تهیه و توزیع فروش مواد غذایی و اماکن عمومی که در موضوع اجرای دستورالعمل های مقابله با همه‌گیری کرونا تخلف داشتند، به مراجع قضایی معرفی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: نظارت بر دفن بهداشتی متوفیان ناشی از بیماری کرونا، ضدعفونی کردن محیط، طراحی، چاپ و توزیع پوستر و بازدیدهای مشترک، از جمله اقدام ها برای سالم سازی محیط و مقابله با شیوع کرونا بوده است.

مهدیشهر در حالی اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد که ۱۴ اردیبهشت اعلام شد، سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و دامغان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گفته  رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز، تاکنون۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۱۱۹ رسید.

کد خبر 513405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha