سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

معاون حمل‌ و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: شرکت‌های مسافربری به‌منظور حفظ سلامت رانندگان، ملزم به دریافت وجه به صورت آنلاین و یا از طریق کارت‌های عابربانک هستند و از دریافت وجه به صورت نقدی خودداری کنند.

‌برون‌شهری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، فواد غزیعلی افزود: با توجه به شیوع کرونا و رفع محدودیت تردد اتوبوس‌های مسافربری و تاکسی‌های بین‌شهری، شرکت‌های مسافربری ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

وی با تأکید بر اجتناب از استفاده حداکثری ظرفیت وسایل نقلیه در اتوبوس و تاکسی کرایه، ادامه داد: محدودیت ظرفیت حمل مسافر توسط اتوبوس به‌منظور فاصله‌گذاری مناسب در اتوبوس‌ها با افزایش تعداد ناوگان و کاهش فواصل زمانی، رعایت فاصله مناسب حداقل یک متری بین مسافران و عدم تراکم افراد در اتوبوس رعایت شود.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: رانندگان با در نظر گرفتن حداکثر ۳ مسافر با احتساب راننده در خودروهای تاکسی کرایه، لزوم استفاده از تجهیزات حفاظت فردی توسط راننده و مسافران، اجتناب از پذیرفتن مسافران با علائم بیماری در خودروهای برون‌شهری، گندزدایی مکرر سطوح و محل‌های تماسی، و ارائه بسته‌های بهداشتی به رانندگان و حتی‌المقدور به مسافران توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر ازجمله نکات بهداشتی هستند که شرکت‌های مسافربری ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

این مسئول تصریح کرد: پایانه‌های مسافربری نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت کنند، و در سالن‌های پایانه‌های مسافربری نیز استفاده از سیستم تهویه و یا باز گذاشتن پنجره‌ها در قسمت‌های اداری و سالن‌ها به‌منظور تهویه مناسب، تهیه کنند.

وی بیان داشت: همچنین رعایت  ۱ تا ۲ متر در ارائه کلیه خدمات مربوط به بازرسی رعایت شود، و تمام  پرداخت‌ها به‌صورت آنلاین، و کارت عابر بانک و  اجتناب از اخذ پول نقد و  فروش بلیط کاغذی در پایانه های مسافربری استان خودداری کنند

غزیعلی اظهار کرد: در نظر گرفتن اقدامات جایگزین، تب سنجی مسافران و جلوگیری از ورود افراد دارای تب بالا، فاصله‌گذاری بین افراد در صندلی‌های پایانه به‌صورت یک‌درمیان، و جلوگیری از تجمع افراد در این مکان و ضدعفونی و گندزدایی کردن مکان‌های مورد لزوم در پایانه‌ها باید رعایت شود.

کد خبر 513351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha