سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

رئیس حج و زیارت خراسان ‌شمالی از اعلام اولویت‌های جدید حج تمتع در استان در سال ۹۹ خبر داد.

مکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  محمد قاصری اظهار کرد: تاکنون ودیعه‌های ۳۰ آبان ماه ۱۳۸۶ در اولویت ثبت‌نام قرار داشت و افرادی که دارای ودیعه تا ۳۰ آذر ماه سال ۸۶ هستند هم می‌توانند برای اعزام به حج تمتع از امروز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت نام‌نویسی کنند.

وی بیان کرد: تاکنون ۹۰ درصد از ظرفیت کاروان‌های استان تکمیل شده است، با اعلام اولویت جدید به طور قطع ۱۰ درصد باقی مانده از ظرفیت حج تمتع استان تکمیل می‌شود.

قاصری با اشاره به این‌که طی سال ۹۹ در مجموع حدود ۲۰۰ نفر نسبت به سال ۹۸ زائر کمتری از استان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، گفت: مقرر است امسال طی سال جاری یک هزار و ۴۰۰ زائر به حج تمتع مشرف شوند این در حالی است که سال گذشته از خراسان‌شمالی یک هزار و ۶۶۰ زائر و عوامل اجرایی به سرزمین وحی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: امسال این تعداد زائر در قالب ۱۰ کاروان که یکی ازاین کاروان‌ها ویژه اهل تسنن بوده به حج تمتع اعزام می‌شوند.  همه پروازهای حج تمتع از مشهد مقدس انجام می‌شود.

رئیس حج و زیارت خراسان ‌شمالی با اشاره به برپایی کلاس‌های آموزشی زائران حج تمتع به صورت مجازی، گفت: امسال به علت شیوع ویروس کرونا با مشارکت صداو سیما و با حضور حجت‌الاسلام یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان، برنامه‌ای در قالب کلاس آموزشی ضبط شده که برای زائران پخش می‌شود.

کد خبر 513253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha