مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: با توجه به توافق انجام شده در مرحله اول خوروهای حمل و نقل عمومی و بعد از آن کلیه خوروها از مهرگان و محمدیه عوارض مسافت طی شده را پرداخت خواهندکرد.

عوارض - آزادراه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم مبارک قدم در نشست برگزار شده در دفتر معاون ساخت و توسعه آزادراه راه‌های کشور با حضور معاون عمرانی استاندار قزوین، مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز و نمایندگان شرکت سپندار، گفت: مقرر شد که ثبت الگوی تردد در آزادراه کرج قزوین در سه مقطع شامل کیلومتر ۱۷ از مبدا کرج، کیلومتر ۵۲ قبل از خروجی آبیک و کیلومتر ۹۵ در محمدیه انجام گیرد.

وی اظهار داشت: بر این اساس طی ۲ ماه دکل ها و تجهیزات در مسیر حدود ۹۸ کیلومتری آزادراه کرج قزوین تعبیه خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قزوین افزود: با راه اندازی ایستگاه‌های فوق عوارض آزادراه بر اساس طول پیمایش شده خودروها محاسبه و دریافت می‌شود.

مبارک قدم بر لزوم اجرایی شدن هر چه زودتر این طرح به ویژه برای اهالی مهرگان و محمدیه به تأکید کرد و گفت: با عنایت به آماده بودن ایستگاه محمدیه مقرر شد با اعلام پلاک‌های حمل و نقل عمومی (ع و ت)، تا تکمیل سایر ایستگاه‌های محور، تخفیف پیمایش مسیر در استان قزوین برای این خودروها عملیاتی شود.

جمع آوری ایستگاه عوارضی در محدوده مهرگان و محمدیه یکی از مطالبات مهم شهروندان این شهرها بوده است.

با توجه به نزدیکی شهرک تازه تأسیس مهرگان به قزوین و دسترسی آن از طریق آزادراه قزوین-کرج، برخی شهروندان این شهر روزانه ناچار به چند بار سفر به مرکز استان بوده و مجبورند ماهانه هزینه قابل توجهی را به عنوان عوارض بپردازند.

با اجرای طرح یاد شده عوارضی قزوین-محمدیه-مهرگان در آزادراه یاد شده به یک سوم رقم فعلی کاهش می‌یابد.

کد خبر 513236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha