معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: دانشجویان کارشناسی ارشد مناطق سفید از ۱۷ خرداد می‌توانند برای انجام پروژه‌های عملی از جمله استفاده از آزمایشگاه در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

چالش اسکان دانشجویان در قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی خاکی صدیق امروز در نشست خبری ویدئوکنفرانس اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا به تازگی شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها را فراهم کرده است و دانشگاه‌هایی که این شرایط را دارند، می‌توانند پذیرای دانشجویان باشند.

وی افزود: در زمان اعلام شده، اولویت با دانشجویان کارشناسی ارشد برای اتمام پژوهش‌ها و پروژه‌های عملی است؛ هم اکنون درصد قابل توجهی از دانشگاه‌ها آموزش‌های غیرحضوری دارند و در حال پایان مباحث درسی هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل اتمام دروس مواجه نیستیم، گفت: این گروه از دانشجویان باید ساکن مناطق سفید باشند و حضورشان مستلزم انتقال دانشجو از محل دیگری نباشد.

به گفته خاکی صدیق، استمرار آموزش الکترونیک توصیه اول به دانشگاه‌ها است اما بخش عمده‌ای از کار دانشجویان کارشناسی ارشد نیاز به حضور در آزمایشگاه و کارگاه‌های عملی دارد که با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، این امر امکان‌پذیر خواهد بود.

این مقام مسوول وزارت علوم در پاسخ به پرسشی درباره دانشجویانی که در مناطق قرمز زندگی می‌کنند، تاکید کرد: دانشجویانی که در شهرهای وضعیت قرمز حضور دارند، نمی‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند و بخشی از آموزش که به صورت راه دور است، برای آنها ادامه پیدا می‌کند و بخش‌های عملی و کارگاهی باید بماند تا ستاد کرونا برای آن تصمیم‌گیری کند.

خاکی صدیق درباره دانشجویانی که تحصیل‌شان در این ترم ادامه پیدا می‌کند، گفت: هر دانشجویی که نتواند دروس را به پایان برساند، باید ترم را برای آنها افزایش دهیم و طول ترم بدون احتساب در سنوات انجام می‌شود تا لطمه‌ای به دانشجو وارد نشود.

کد خبر 513195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha