عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در انتظار تصویب هیات وزیران است، گفت: قرار است سهام تعدادی از شرکت‌ها برای همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها به ما واگذار شود.

دستمزد - اسكناس - پول - حقوق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اکبر شوکت با اشاره به این که در جلسه کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با مدیرعامل این سازمان، درصد افزایش حقوق بازنشستگان مشخص و این پیشنهاد به هیات وزیران ارسال شده است، افزود: فعلا اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در انتظار تصویب هیات دولت است و به محض ابلاغ، آن را اجرایی می‌کنیم.

شوکت در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: بر اساس موافقت سازمان برنامه و بودجه، قرار است سهام برخی از شرکت‌ها به تأمین اجتماعی واگذار شود که قابلیت عرضه در بورس را داشته باشد. در این صورت قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ این سوال که شرکت‌ها چه زمانی به تأمین اجتماعی منتقل می‌شوند، گفت: منتظر اعلام سازمان برنامه و بودجه و هیات وزیران هستیم و احتمالاً این ماه یا ماه آینده این اتفاق رخ می‌دهد.

وی در خصوص اینکه آیا این شرکت‌ها سودآور هستند، تاکید کرد: بررسی انجام شده بر روی شرکت‌ها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد آنها باب میل ماست و اگر بشود در عرصه‌هایی که تا الان در آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و موفق بوده‌ایم سرمایه‌گذاری کنیم، موفقیت‌آمیز خواهد بود.

وی اظهار داشت: تا کنون در بخش دارو، نفت و گاز، فولاد و منابع معدنی موفق بوده‌ایم و این صنایع می‌توانند برای ما سودآور باشند.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: در جلسه‌ای که با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی داشتیم، قول داد که این موضوع را در هیئت وزیران پیگیری و مصوبه آن را بگیرد.

شوکت گفت: سازمان تأمین اجتماعی قصد دارد حقوق بازنشستگان را به بیش از ۲ میلیون تومان برساند. امیدواریم هر چه زودتر هیات وزیران نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان تصمیم‌گیری کند و بتوانیم آن را اعمال کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی حقوق بازنشستگان کم است و با این ارقام نمی‌شود زندگی کرد. امیدواریم بتوان با اجرای همسان‌سازی در جهت افزایش حقوق بازنشستگان اقدام کرد و بتوانیم عدالت را در خصوص این افراد رعایت کنیم.

کد خبر 513176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میرزایی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 0
    جالبه شستا را بردن توی بورس که برای بازنشسته های تامین کاری کنند حالا آقای شوکت میگن دولت قراره یه سری شرکت را به سازمان واگذارکنه که همسان سازی انجام شود واقعا معلوم نیست چه خبره؟
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    6 0
    سیراز گرسنه خبر نداره سواره از پیاده ی حقوق اضافه کردن که این همه بالا پایین نداره لشکر ی وکشوری همین جور بود
  • ناصر IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    8 0
    بیان و شیوه ی سخن مسئولین به گونه ای است که گویا به بازنشتگان تامین اجتماعی همانند افراد تحت پوشش کمیته امداد یاری می شود.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 0
    چطور حق بیمه ها رو دوبار در سال 99 از اول سال افزایش دادین بعد نوبت به حقوق میرسه باید تصویب بشه ...
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    زیاد خودتونو اذیت نکنین سال تموم شد فقط شعار میدین شما 3ماه ازسال گذشت هیچ خبری نیست دیگه 300تومن این حرفارو نداره، روکه نیست سنگ پای قزوینیه، هیئت دولت تصویب کنه حالا انگار میلیاردی میخواد تصویب کنه، تواین 2ماه 40درصد تورم داشتیم آخه 300میخواد چکار کنه فقط 500کرایه خونه اضافه شده چرا متوجه نیستین چرا مقاومت میکنین درمقابل فهمیدن خستمون کردین از این وعده های تو خالیوپوچتون عمل کنین بسه حرف زدنو وعده دادن
  • عباس جبرییلی IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    4 1
    اقای محترم ماکاری به سهام نداریم تکلیف حقوق ماراروشن کنبدبازنشسته تامین بابازنشسته لشکی وکشوری چه فرفی دارد
    • N IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      0 0
      دوست عزیز فرق بازنشسته های تامین اجتماعی با لشکری اینه که یه مشت انسان زحمت کش و درستکار بازنشسته های تامین اجتماعیه خراب شده و بی عرضه هستن. ولی لشکریا خدا داند چجور به این درجه رسیدن. البته نه همشون