دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

میشل پیکولی، بازیگر سرشناس سینمای فرانسه و چهره محبوب سینماگرانی چون لویی مال، ژان-لوک گدار و لوییس بونوئل در ۹۴ سالگی از دنیا رفت.

میشل پیکولی بازیگر فرانسوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، خانواده پیکولی خبر مرگ این هنرمند نامدار را اعلام کردند اما درباره دلیل آن هنوز گزارشی منتشر نشده است. هر چند احتمال می‌رود پیکول به مرگ طبیعی و به دلیل کهولت سن از دنیا رفته باشد.

نخستین حضور این بازیگر توانمند در عرصه سینما به دهه ۱۹۴۰ بازمی‌گردد. او برای ورود به دنیای فیلمسازان بزرگ سینمای فرانسه حدود یک دهه منتظر ماند تا اینکه در ۱۹۵۵ در «کن‌کن فرانسوی» به کارگردانی ژان رنوار مقابل دوربین رفت. یک سال بعد در «مرگ در باغ» بونوئل به نقش یک کشیش ظاهر شد.

این آغاز همکاری پیکولی و بونوئل در شش فیلم دیگر بود؛ از جمله «خاطرات یک مستخدمه»، «زیبای روز» و مهم‌تر از همه «جذابیت پنهان بورژوازی». اوج کار او در دهه ۱۹۶۰ بازی در «تحقیر» گدار بود؛ فیلمی که پیکولی در آن کنار بریژیت باردو ظاهر شد و نقش یک فیلمنامه‌نویس را بازی کرد که برای بازنویسی «اودیسه» هومر استخدام شده است.

پیکولی در سال‌های میانی و پایانی کارنامه حرفه‌ای خود به شمایل بازیگر محبوب سینمای هنری فرانسه تبدیل شد و در آثاری چون «مرگ در باغ فرانسوی»، «خون ناپاک» لئوس کاراکس در کنار ژولیت بینوش و «مزاحم زیبا» به کارگردانی ژاک ریوت ایفای نقش کرد. یکی از آخرین هنرنمایی‌های او روی پرده سینما در «هولی موتورز» کاراکس در ۲۰۱۲ بود.

کد خبر 513018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha