رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات پایه نهم، اظهار کرد: برگزاری امتحانات این پایه در اختیار مدرسه است و مدرسه خودش آزمون را طراحی و اجرا و سپس اعلام نتیجه می‌کند.

امتحانات خردادماه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسنا، خسرو ساکی با بیان این مطلب افزود: قبلا امتحانات پایه نهم به جهت تاثیر سوابق در هدایت تحصیلی و ورود به مدارس نمونه دولتی در آیین‌نامه، هماهنگ استانی برگزار می‌شد اما با توجه به شرایطی که اکنون وجود دارد بحث طراحی سوال و اجرا به مدارس واگذار شده و به این ترتیب شرایط نسبت به سال‌های قبل اندکی تعدیل می‌شود.

او با بیان اینکه نتایج امتحان حضوری از نتایج غیرحضوری قابل استنادتر است و به جهت تاثیر در هدایت تحصیلی و پذیرش در نمونه دولتی، امتحانات این پایه به صورت حضوری انجام می‌شود، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تصحیح اوراق به صورت الکترونیکی انجام می‌شود؟ اظهار کرد: تصحیح الکترونیکی اوراق را هیچ زمانی کامل اجرا نکردیم. این طرح بهمن ۹۷ به صورت پایلوت اجرا شده اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها متوقف شد.

ساکی این را هم گفت که تصحیح الکترونیکی اکنون در دستور کار است و روی آن داریم کار می‌کنیم و با تامین اعتبار و تکمیل زیرساخت‌ها این طرح را اجرا خواهیم کرد.

کد خبر 512791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همایون IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 2
    به جز امتحانات نهایی سایر امتحانات را غیر حضوری در منازل تحت نظرپدر و مادر بر گزار نمایید اولیاء دانش آموزان بهترین مراقب هستند.€
  • بهمن IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 2
    البته با كتاب باز فك كنم راحت تره
    • آزاد IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      2 1
      نه اینکه سایر دانش آموزان کتابهاشون بسته هستو امتحان میدن