معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره ادعایی مبنی بر اینکه مدلی از خرید کودک وجود دارد که ولادت محور است و کار از همان محل بیمارستان انجام می‌شود، گفت: همه مادران در بیمارستان احراز هویت می‌شوند و افراد مختلفی مانند نماینده بیمه بر این امر نظارت دارند و علاوه برآن فروش کودک در بیمارستان، برخورد قاطع قضائی در پی دارد.

ماما و نوزاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب‌الله مسعودی فرید با بیان این مطلب افزود: جلسات متعددی با دست‌اندرکاران بیمارستان‌ها داشتیم تا با افرادی که تلاش دارند از بیمارستان‌ها خرید و فروش کودک را انجام دهند، برخورد قاطعانه و قضائی صورت گیرد. اینگونه ادعاها تمام سیستم را زیر سوال می‌برد و نهادهای انتظامی و اطلاعاتی به این‌گونه موارد کاملا حساس هستند و پیگیری قاطعانه در مورد آن انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ادعاهای فردی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در آن از دلالی خرید و فروش کودکان و تهیه شناسنامه برای آنها سخن گفته است، افزود: صحت و سقم این سخنان هنوز معلوم نیست اما مکالمه فروشنده کودک در حال پیگیری است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:‌ همه تبلیغات مربوط به خرید و فروش کودک را قاطعانه پیگیری می‌کنیم. ممکن است آگهی‌های مربوط به خرید و فروش نوزاد حتی در سایت‌های معروف هم مشاهده شود. این موارد را از طریق پلیس فتا پیگیری می‌کنیم. گاهی با شماره تماس‌های مندرج در آگهی‌ها تماس می‌گیریم و بعد متوجه می‌شویم که این آگهی‌ها واقعی نیست و گاهی اصلا هنگامی که تماس می‌گیریم، پاسخ نمی‌دهند. این آگهی‌ها ممکن است واقعی یا تقلبی باشند و آگهی‌های واقعی را تا مرحله آخر پیگیری می‌کنیم.

مسعودی فرید، مواردی از تماس با اورژانس اجتماعی برای گزارش خرید و فروش کودک را تایید کرد و افزود: متاسفانه افرادی که اقدام به خرید کودک می‌کنند، به خاطر قوانین سختگیرانه فرزندخواندگی نیست. بلکه آنان اصلا صلاحیت فرزندخواندگی را ندارند.

کد خبر 512750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha