پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات اعلام کرد: با تلاش شبانه‌روزی عوامل اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی شش نفر از عوامل بمب ‌گذاری اخیر در حسینیه سیدالشهداء شیراز شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای ،چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در شیراز اظهار داشت : عوامل بمب گذار از ابتدای حادثه تحت تعقیب جدی قرار گرفتند که یکی از عوامل اصلی آنها که قصد خروج از کشور را نیز داشت، شناسایی و بازداشت شد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه با فعال شدن شبکه‌های اطلاعات، امنیتی و انتظامی استانهای فارس، تهران، مازندران و چند استان دیگر عوامل اصلی بمب گذار شناسایی و بازداشت شدند، گفت: در این راستا رابط و سرپل خارجی آنان نیز شناسایی و بازداشت و از آنان مواد منفجره، مقادیری سیانور، سلاح و مهمات کشف شد.

وزیر اطلاعات در ادامه افزود : عامل اصلی بمب گذار که در حادثه شیراز دخالت داشت ، در حال فرار بود که به دلیل مسایل امنیتی و اطلاعاتی ، در آن زمان اطلاع رسانی را انجام ندادیم که وی نیز امروز در حالی که مسلح بود دریکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شد.

وی گفت : دراین جریان برخی عوامل مرتبط نیز همراه با عوامل اصلی و همچنین رابط آنان با همکاری خوب تمام نهادهای مرتبط دستگیر شدند.

محسنی اژه‌ای در خصوص سابقه فعالیت بمب‌ گذاران در شیراز گفت : عوامل بمب گذار گروهی بودند که از چند سال پیش نیز در ارتباط با برخی کشورهای غربی و مشخصا انگلیس و آمریکا ارتباط و فعالیت‌هایی داشتند.

وی اضافه کرد : به رغم اطلاعات خوبی که همان زمان نیز در خصوص کارهای خرابکارانه این گروه از طریق وزارت خارجه کشورمان به دیگر کشورها فرستادیم و این گروههای تروریست را معرفی کردیم ، نه تنها هیچ برخوردی با آنان صورت نگرفته بلکه با کمال تاسف از آنان نیز حمایت کردند.

محسنی اژه‌ای گفت : این گروه قرار بود بعداز شیراز ، در نقاط دیگر نیز فعالیت‌های خرابکارانه داشته باشند که خوشبختانه و با لطف خدا دستگیر شدند.

به گفته وی ، عوامل بمب گذار ایرانی هستند که سرپل و رابط خارجی داشتند و هم اینک شش نفر دستگیر شده که امکان دارد تعداد آنان در ادامه افزایش یابد.

وزیر اطلاعات ارتباط این عوامل با گروههای وهابی را منتفی دانست و گفت : یکی از اقداماتی که به پیچیدگی امر انجامید ، قبول مسوولیت انفجار از سوی چند گروه بود که برای رد گم کردن و دیگر انگیزه‌ها اتفاق افتاد .

وی افزود: اطلاعات بیشتر در خصوص انگیزه بمب ‌گذاران و جزییات تکمیلی در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش ایرنا، انفجار ‪ ۲۴‬فروردین ماه در حسینیه سیدالشهدای شیراز بیش از ‪ ۱۹۰‬جانباز و ‪ ۱۴‬شهید برجای گذاشت.

کد خبر 51243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز