یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر امروز  یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با نفوذ جریانات خنک شمالی در برخی نقاط کشور بارش پراکنده و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

باد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با اعلام این خبر گفت‌: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها از بعد از ظهر امروز با نفوذ جریانات خنک شمالی بر نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران، وزش باد شدید موقت، کاهش دما و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر امروز تا ظهر فردا دریای خزر مواج خواهد بود، تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و طی ساعات بعد از ظهر در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق،‌ شمال غرب، مرکز، بخش‌هایی از استان‌های کرمان، یزد و شمال فارس رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، شدت بارش روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و روز چهارشنبه نیز در ارتفاعات کرمان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه نیز در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و روز سه‌شنبه نیز نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 512428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha