ماه‌ها رایزنی و پیگیری‌های مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی برای رفع مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه اول در روستاهای شهرستان سراب بالاخره سبب شد نصب دکل مخابراتی در روستای استیلی این شهرستان تا اواخر خردادماه به بهره‌برداری برسد.  

تلفن همراه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، روستای استیلی(اسطلو) یکی از روستاهای محروم شهرستان سراب در استان آذربایجان‌شرقی است که سال‌ها با مشکل آنتن دهی تلفن همراه روبه‌رو بوده است.

درخواست مکرر اهالی این روستا از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث شد که این پروژه در دستور کار قرار بگیرد و از پاییز ۹۸ کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی در این روستا برای کار کارشناسی و تعیین محل نصب دکل مخابراتی حضور داشته‌اند. این امر در نوروز ۹۹ محقق و کار بتن‌ریزی این دکل مخابراتی انجام شد.

قرار است اواخر خردادماه، از این پروژه در روستای محروم استیلی بهره‌برداری شود.

آنتن‌دهی تلفن همراه در ۳۰۰ روستایی آذربایجان‌شرقی برقرار می‌شود

مهدی خرامش معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۰۰ روستای بدون آنتن تلفن همراه در سطح آذربایجان شرقی به زودی با نصب دکل مخابراتی و تمهیدات لازم می‌توانند از امکانات آنتن دهی تلفن همراه بهره‌مند شوند و روستای استیلی(اسطلو) شهرستان سراب نیز یکی از روستاهایی است که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.  

وی ادامه داد: پروژه نصب دکل مخابراتی در روستای محروم استیلی در شهرستان سراب، جزو پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که به درخواست اهالی این روستا انجام شد و ما خودمان را موظف دانستیم که در اسرع وقت نسبت به نصب این دکل و رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه اول و اینترنت در این روستا اقدام کنیم و انشالله کمتر از یک ماه آینده، شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.  

اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی به خطوط اینترنت

خرامش تاکید کرد: رفع مشکل آنتن دهی روستاهای محروم استان آذربایجان شرقی با اولویت جمعیتی هر روستا صورت می‌گیرد، در حال حاضر با توجه به دلیل بیماری کویید ۱۹ و ضرورت آموزش و امتحانات مدارس از طریق فضای مجازی و بر بستر اینترنت، تلاش داریم که مشکل تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار که نیاز به اینترنت دارند را برطرف کنیم و امروز، ۲٨ اردیبهشت فاز اول این پروژه با حضور معاون محترم رئیس جمهور جناب آقای دکتر جهانگیری و جناب آقای مهندس جهرمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری ارتباطات به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.  

سرپرست سابق اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی گفت: در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سر می‌بریم و انشالله در جای جای میهن اسلامی و استان آذربایجان شرقی، شاهد استفاده مردم از نعمت خطوط تلفن همراه و اینترنت باشیم.  

۵۰۰ میلیون تومان برآورد هزینه دکل مخابراتی در روستای استیلی

کبری از مسئولان مخابرات استان آذربایجان شرقی در خصوص اجرای پروژه نصب دکل مخابراتی در روستای استیلی شهرستان سراب گفت: در طول ماه‌های گذشته، بارها برای کارشناسی محل نصب دکل مخابراتی، به روستای استیلی (اسطلو) در شهرستان سراب مراجعه کرد یم و محل مورد نظر را باز بینی‌کردیم و در فصل زمستان، به علت برودت هوا و دمای زیر صفر درجه هوا، امکان اجرای عملیات بتن ریزی وجود نداشت و در فروردین امسال، شاهد پایان عملیات بتن ریزی بودیم و به زودی شاهد نصب دکل مخابراتی در این روستای محروم خواهیم بود.  

وی ادامه داد: رفع مشکل آنتن دهی روستاهای استان آذربایجان شرقی یکی از آرزوهای مسئولان مخابرات این استان است و ما هم تلاش کردیم قدم موثری در رفع این مشکل در روستای استیلی شهرستان سراب برداریم.  

اکبری افزود: اجرای این پروژه با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان در مرحله اول محقق خواهد شد، در طی روزهای آینده، دکل ۵۴ متری در روستای استیلی نصب می‌شود و پیش بینی می‌شود که در اواخر خرداد ماه، شاهد آنتن دهی تلفن همراه اول در این روستا باشیم.  

مسئول نظارت بر اجرای پروژه نصب دکل مخابراتی در روستای استیلی شهرستان سراب در خصوص جزئیات آنتن دهی اینترنت دراین روستا هم توضیحاتی داد: در ابتدا شاهد نصب اینترنت با سرعت متوسط در این روستا هستیم و به مرور زمان، سرعت اینترنت در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه اول افزایش پیدا خواهد کرد.  

وی در خصوص طریقه آنتن‌دهی خطوط ایرانسل در این روستا گفت: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه اول تا اواخر خردادماه در روستای استیلی برطرف می‌شود و شرکت ایرانسل نیز می‌تواند از طریق همین دکل مخابراتی، باعث رفع مشکل آنتن‌دهی خطوط ایرانسل شود.

کد خبر 512303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha