پایگاه خدمات اجتماعی مکانی است که مردم می‌توانند برای دریافت راهنمایی، دریافت اطلاعات یا خدمات اولیه در مورد مسائل اجتماعی، فردی و حقوقی به آن مراجعه کنند.

بسته حمایتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یکی از مهم‌ترین آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) خدمت به مردم و نیازمندان جامعه است. خدمت مفهوم گسترده‌ای دارد و همه امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در بر می‌گیرد. این واژه بر گذشت، فداکاری، ایثار، تحمل و رنج صدق می‌کند. بنابراین خدمت عملی است که عامل در آن با اندیشه و انگیزه گره‌گشایی به امور مردم می‌پردازد.

نقش پایگاه خدمات اجتماعی شناسایی، آگاه‌سازی عمومی، معرفی خدمات سازمان و مداخله در موارد ضروری است.

پایگاه خدمات اجتماعی نور امید در مهر سال ۱۳۹۸ تاسیس شده است و یکی از بزرگ‌ترین مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق کارشناسان و نیروهای تخصصی خود برای کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و با شناسایی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آن‌ها آسیب‌پذیری‌شان را کاهش می‌دهد.

مهتاب محمدنژاد، مدیر و روان‌شناس پایگاه خدمات اجتماعی نور امید گفت: هدف پایگاه آسیب‌زدایی از مناطق حاشیه‌نشین است و تاکنون از افراد بی‌سرپرست، زنان خشونت‌دیده، کودکان کار و زنان سرپرست خانواده حمایت کرده‌ایم.

وی افزود: پایگاه خدمات اجتماعی از طریق سازمان بهزیستی حمایت می‌شود و افراد نیکوکار در این امر ما را یاری می‌دهند.

مسئول پایگاه خدمات اجتماعی نور گفت: در زمان شیوع کرونا با پخش بروشورهای آموزشی در بین خانواده‌ها، توزیع بسته‌های معیشتی در ۳ مرحله در بین خانواده‌های بی‌بضاعت از اموری است که در این زمان انجام داده‌ایم.

محمدنژاد گفت: تشکیل کلاس‌های آموزشی توسط فنی‌ - حرفه‌ای برای ورود این افراد به بازار کار مثل آموزش پرورش قارچ، کلاس‌های بلوغ نوجوانان، خشونت علیه زنان و کودکان، غربالگری زنان و همچنین کلاس چگونگی رفتار با سالمندان توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام که مورد استقبال خانواده بوده برگزار شده است.

کد خبر 512114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha