شهردار اصفهان گفت: با تلاش سازمان تاکسیرانی امکان پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی و با استفاده از بارکد خوان QR در اصفهان فراهم شد.

بارکدخوان تاکسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت‌الله، نوروزی شنبه ۲۷ اردیبهشت در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از شهروندان دستکش، ماسک و برخی دیگر از اشیا را در معابر و خیابان‌های شهر رها می‌کنند که این موضوع به شدت برای سلامت تمام شهروندان و پاکبانان شریف شهر خطرناک است.

وی از شهروندان درخواست کرد: برای حفظ فاصله فیزیکی در فضاهای عمومی شهر و توجه به نظافت شهری اهتمام داشته باشند.

شهردار اصفهان با اشاره به تزریق ۷۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، تصریح کرد: سال گذشته و قبل از فرارسیدن ایام نوروز تعداد ۷۵ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری خریداری و وارد اصفهان شد که به زودی در چرخه ناوگان قرار می‌گیرد، این اقدام بسیار مهم و ارزشمند بود، زیرا سال گذشته در شرایط نبود اتوبوس، تنها شهرداری اصفهان با استفاده از اوراق مشارکت موفق به خریداری اتوبوس شد.

وی با تبریک فرارسیدن روز ارتباطات به تمامی فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی در شهر اصفهان، تاکید کرد: ارتباطات در مدیریت بحران‌هایی مانند کرونا به لحاظ اهمیت و همراه سازی مردم، اطلاع‌رسانی و تنویر اذهان عمومی، امید بخشی به افراد جامعه و آموزش و فرهنگ‌سازی برای شهروندان جهت قطع زنجیره انتقال کرونا نقشی بسیار مؤثر دارد.

نوروزی گفت: بی‌شک نقش روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها که آن‌ها نیز به نوعی در خطوط اول تلاش در شرایط کرونایی بودند، بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته با توجه به شرایط ویژه ایجاد شهر به دلیل شیوع کرونا، با تلاش سازمان تاکسیرانی امکان پرداخت کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی و با استفاده از بارکد خوان QR در اصفهان فراهم شد.

شهردار اصفهان با اشاره به مزایای نصب بارکد خوان QR در تاکسی‌های شهر، اظهار کرد: افزایش ضریب ایمنی و امنیت، جلوگیری از برخورد فیزیکی برای رد و بدل اسکناس به خصوص در این شرایط کرونایی، افزایش بهره‌وری و چابک سازی سازمان تاکسیرانی از اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: رانندگان تاکسی برای ایجاد زیرساخت این طرح نباید هزینه‌ای پرداخت کنند و شرکت مجری تمام هزینه‌های سخت‌افزاری بارکد خوان QR را پرداخت خواهد کرد.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: بارکد خوان QR مورد استقبال شهروندان قرار گیرد و تاکسیرانان از پیاده‌سازی شیوه عملکرد این سامانه رضایت داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر بارکد خوان QR بر روی ۵۰۰ دستگاه تاکسی شهر پیاده سازی شده و تا پایان سال در راستای هوشمندسازی حدود ۸۰ درصدی تاکسی‌های شهر این امکان را دریافت خواهند کرد، تاکسیرانان شهر می‌توانند نظرات خود را به شهرداری منتقل کنند تا در صورت وجود مشکل موارد در اسرع زمان برطرف شود.

شهردار اصفهان با قدردانی از آتش‌نشانان و نیروهای عملیاتی سازمان که در چند روز اخیر برای اطفا چند مورد حریق بزرگی که در شهر رخ داد تلاش بسیار کردند، افزود: یکی از این موارد حریق یک واحد صنفی لباس فروشی در چهارباغ و دیگری حریق در مجتمع مسکونی ۱۲ طبقه واقع در خیابان حکیم شفاهی بود که در صورت حضور نیافتن به موقع آتش‌نشانان و مهار نشدن آتش صدمات زیادی وارد می‌شد.

وی از تمام مدیران شهری درخواست کرد: در ارتباط با این دو مورد حریق در تمام زمینه‌ها بررسی ویژه‌ای انجام دهند تا از درس‌هایی که این دو حادثه می‌تواند برای پیشگیری‌های آینده داشته باشد، استفاده شود.

کد خبر 512015
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha