دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

مایکروسافت به کاربران ویندوز 98 و 98 اس‌ای و میلنیوم در مورد خطرات امنیتی استفاده از این سیستم عامل‌های قدیمی هشدار داد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی روزنامه همشهری این شرکت همچنبن یادآور شد که در تاریخ یازدهم ماه ژوییه سال جاری به پشتیبانی از این سیستم عامل‌ها پایان خواهد داد.

به این ترتیب پس از تاریخ یاد شده مایکروسافت دیگر هیچ وصله اصلاحی را برای ترمیم حفره‌های امنیتی این سیستم عامل ها منتشر نمی کند و به روزنگاری این سیستم عامل ها را نیز متوقف خواهد کرد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که یک حفره امنیتی که به تازگی در «ویندوز اکسپلورر» سیستم عامل ویندوز 2000  شناسایی شده، قابل ترمیم نیست.

به گفته کریستوفر باد، مدیر برنامه‌های امنیتی مایکروسافت، معماری ویندوز 2000 در مقایسه با سایر ویندوزها از استحکام کمتری برخوردار است و به همین علت برای ترمیم حفره یادشده، باید بخش بزرگی از کد ویندوز 2000 را تغییر داد. این تغییر، سبب می‌شود که برنامه‌های کاربردی دیگر تحت این سیستم عامل اجرا نشده و مشکلات زیادی برای کاربران به وجود بیاید.

مایکروسافت هم اکنون به کاربران ویندوز 2000  پیشنهاد کرده‌است از دیوار آتشی استفاده کنند که پورت تی‌سی‌پی 139 را فیلتر کند تا به این ترتیب امکان نفوذ به رایانه آنها از طریق ایراد امنیتی یاد شده از بین برود.

کد خبر 512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز