رئیس دانشگاه دولتی شهرضا از اجرای طرح «از کارآموزی تا کارآفرینی» در سامانه آموزش مجازی این دانشگاه خبر داد.

کارآموزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، صادق مطهر شنبه ۲۷ اردیبهشت اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم کاهش نگرانی دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها از آثار احتمالی حضور مداوم در محل کارآموزی، گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه شهرضا، استان اصفهان طرح «از کارآموزی تا کارآفرینی» را پیشنهاد و از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی کرده است.

رئیس دانشگاه دولتی شهرضا افزود: در این طرح دانشجویانی که قصد دارند کارآموزی خود را در تابستان ۱۳۹۹ اخذ کنند و یا دانشجویانی که کارآموزی‌شان در ترم جاری آغاز و به دلیل شیوع بیماری کرونا ناتمام مانده است، در دوره‌های عمومی و تخصصی و کاربردی با محوریت کارآفرینی و به صورت وبینارهای مجازی برخط (آنلاین) شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: دوره‌های عمومی به آموزش مهارت‌های عمومی کارآفرینی نظیر کسب مهارت‌های ایده‌پردازی و افزایش خلاقیت، تکنیک‌های مصاحبه با مشتری، آشنایی با انواع کسب و کارها، مبانی کارآفرینی و مطالعات امکان‌سنجی کسب و کار و آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پردازد.

مطهر تصریح کرد: آشنایی با اصول بهداشت حرفه‌ای کار HSE مورد توجه در دوره‌های عمومی خواهد بود، در دوره‌های تخصصی که پس از اتمام دوره‌های عمومی برگزار می‌شود، مهارت‌های کاربردی و تخصصی به تشخیص مدیران گروه آموزشی برای هر یک از رشته‌های آموزشی جداگانه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه دولتی شهرضا خاطرنشان کرد: در طرح «از کارآموزی تا کارآفرینی» ۱۵۲ دانشجو از ۴ رشته تحصیلی مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و علوم مهندسی شرکت دارند، در این طرح کلاس‌ها پنجشنبه‌های هر هفته به صورت فشرده در سامانه آموزش مجازی دانشگاه با تدریس مدرسان کارآزموده و با تجربه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در پایان هر سرفصل از مطالب آموزشی، آزمون مجازی از دانشجویان اخذ شده و در صورت موفقیت در آزمون گواهی دوره مربوطه از سوی گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت به دانشجویان اعطا می‌شود.

مطهر عنوان کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در روزهای آتی و در نهایت تصمیم شورای آموزشی دانشگاه، متناسب با مجموع ساعات آموزش مجازی دانشجو به شرط موفقیت در آزمون‌ها از ساعات موظف کارآموزی عملی در تابستان تا سقف معینی کاسته خواهد شد تا حضور دانشجو در محل کارآموزی محدود و به حداقل ممکن برسد.

کد خبر 511981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha