مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فارسان از اجرای ۱۳۰ طرح توسعه باغ‌ها در شهرستان فارسان در استان چهارمحال بختیاری در اراضی شیبدار خبر داد.

باغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ابراهیم کوچک بیان کرد: بیش از ۱۳۰ مورد از طرح‌های توسعه باغ‌های دیم در اراضی شیبدار شهرستان فارسان استان چهارمحال بختیاری توسط کمیته فنی این شهرستان بررسی و پیگیری شد.

وی گفت: از مزایای این طرح جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد اشتغال و رونق تولید در بخش کشاورزی و همچنین استفاده از روان آب‌های سطحی و همچنین مشارکت مردم است.

کوچکی افزود: هزینه‌های قیمت چاله کنی به صورت ۱۰۰ درصد به عهده جهاد کشاورزی استان است و برای هر هکتار باغ احداث شده یک شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان اضافه کرد: بررسی و پیگیری روند توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار این شهرستان ۱۳۰ مورد و به سطح ۸۵۴ هکتار است که از این مقدار ۱۰۶ مورد به سطح ۸۰۱ هکتار آن مربوط به عرصه‌های ملی بوده است.

وی تصریح کرد: تاکنون از پروندهای بررسی شده توسط کمیته فنی این شهرستان ۹۲ هکتار واگذاری انجام شده که ۲۸ هکتار آن به کشت گل محمدی و۶۳ درصد آن به کشت بادام اختصاص یافته است.

کد خبر 511610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهارمحال و بختیاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha