چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

سارا شیرازی: رسیدیم به روز مرگ و زندگی برای تمام مدعیان آسیایی‌ که می‌خواهند یکی از 7 تیم صعود‌کننده به مرحله دوم لیگ قهرمانان باشند.

با نگاهی به جدول گروه‌های هفته گانه، 16 تیم در تکاپوی صدرنشینی هستند که احتمالا در پایان بازی‌های امروز بیشتر از نیمی از آنها شانس خود را برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی از دست خواهند داد. در این میان یکی از تیمهایی که در خطر حذف قرار دارد و در 2 بازی باقیمانده‌اش محکوم به برد است، سپاهان اصفهان است.

در گروه A کوروفچی ازبکستان با 9 امتیاز صدرنشین است و تیمهای سپاهان و الاتحاد عربستان با 6 امتیاز هنوز برای سرگروهی شانس دارند. البته خود الاتحاد سوریه‌ هم که فقط 3 امتیاز دارد، می‌تواند به صدرنشینی امیدوار باشد! ظاهرا کوروفچی ازبکستان در بازی مقابل الاتحاد سوریه از یک بازیکن تاجیکستانی در ترکیب خود استفاده کرده که حضور این بازیکن خارجی اعتراض باشگاه سوری را به‌دنبال داشته است. سرمربی رومانیایی تیم الاتحاد در این باره می‌گوید: «ما رسما به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده‌ایم و از این مرجع پیگیر شکایت خود هستیم.

اگر شکایت ما در مورد تخلف باشگاه کوروفچی به نتیجه برسد، می‌توانیم با امتیازات بیشتر به رقابت خود با مدعیان ادامه دهیم.» همین بحث شکایت سوری‌ها از کوروفچی، وضعیت این گروه را پیچیده‌تر کرده است. از یک طرف به نفع سپاهان خواهد بود، اگر 3 امتیاز از نماینده ازبکستان کم شود، اما نباید فراموش کرد که در این صورت، خود الاتحاد سوریه هم به صعود امیدوار خواهد شد و این کار را در بازی امشب برای سپاهانی‌ها دشوار می‌کند. به همین خاطر هم «تیتا والیرو» از شاگردانش خواسته در بازی با سپاهان فقط با هدف کسب برتری به میدان بروند تا امیدوارانه‌تر از قبل به مبارزاتشان در لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهند.

با این وجود سرمربی سپاهان هم تاکید می‌کند تیمش با هدف ارائه یک بازی هجومی به‌دنبال کسب برتری در دیدار مقابل الاتحاد سوریه است. «شرایط این بازی با توجه به اینکه در خانه حریف برگزار می‌شود، سخت است اما ما برای پیروزی پر گل در این دیدار به میدان می رویم تا با خاطری آسوده‌تر در بازی آخر به میدان برویم.»

 ژوران ویرا درخصوص اینکه کدام تیم از این گروه بیش از دیگر تیم‌ها شانس صعود به مرحله بعد را دارد، می‌گوید: کروفچی! « آنها با توجه به موقعیتی که در جدول رده‌بندی دارند، از شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعد برخوردار هستند، اما همه چیز پس از دیدار آنها با الاتحاد عربستان و بازی ما با الاتحاد سوریه مشخص می شود که امیدوارم همه چیز به سود سپاهان تمام شود.»

سپاهان که در بازی رفت با 2 گل مغلوب الاتحاد شد در این بازی عباس محمدی را به دلیل مصدومیت، درون دروازه ندارد، ضمن اینکه فرشاد بهادرانی به دلیل محرومیت و محمود کریمی به دلیل مصدومیت هم دیگر غایبان سپاهان هستند. بازی الاتحاد سوریه و سپاهان ساعت 19 به وقت محلی (20:30 به وقت تهران) در ورزشگاه بین‌المللی حلب برگزار می‌شود و 2 تیم درشرایطی به مصاف هم می‌روند که از نتیجه بازی کوروفچی و الاتحاد عربستان باخبرند. این بازی ساعت17:30 در ازبکستان برگزار می‌شود.

جشن صعود در کرج

سایپا، دیگر نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا امروز با شرایطی متفاوت نسبت به سپاهان مقابل الکویت صف‌آرایی می‌کند. آنها فعلا صدرنشین گروه خود هستند و برای حفظ این برتری و صعود به مرحله بعدی، فقط کافی است از آخرین بازی خانگی‌شان در کرج امتیازات کامل را به دست آورند. علی دایی در آستانه این بازی می‌گوید: «تاکنون برخلاف تصور ما نتایج خوبی را در جام باشگاه‌های آسیا کسب کرده‌ایم. گرفتن 8 امتیاز از 4 بازی و قرار گرفتن در صدر گروه موید این مسئله است.

معتقدم سایپا شایستگی‌های زیادی را برای موفقیت تا انتهای بازی‌های این جام دارد. ما امروز برای کسب هر 3 امتیاز بازی و صعود به مرحله دوم به میدان می‌رویم.» انگیزه حضور در جمع 8 تیم برتر آسیا برای نماینده نارنجی‌پوش کشورمان، انگیزه کمی نیست. اما دایی برای بازیکنانش یک هشدار جدی دارد تا مبادا در رؤیای صدرنشینی، غافلگیر شوند: «الکویت تیمی بسیار خوب است و اکنون هم شانس آخرش را برای بقا در این جام امتحان می‌کند. از این‌رو ما باید خودمان را برای انجام یک بازی دشوار آماده کنیم.» فشردگی بازی‌های لیگ و تاثیر آن روی بازیکنان سایپا هم دیگر مشکلی است که فکر دایی را به‌خود مشغول کرده است.

او می‌گوید:« مطمئنا فشردگی بازی‌های لیگ تاثیر زیادی روی بازیکنان من داشته چرا که آنها تاکنون تجربه‌ چنین وضعیتی را نداشته‌اند. ما در مدت اخیر بازی‌های پرفشاری را گذرانده‌ایم، اما بنابر وضعیت موجود سعی می‌کنیم در بازی برابر الکویت با حداکثر قدرت در میدان ظاهر شویم.»

این شاید آخرین حضور جدی علی دایی روی نیمکت سایپا باشد چراکه اگر تیمش در این بازی پیروز شود و صعود کند پروسه حضور همزمان دایی روی نیمکت تیم ملی و سایپا به پایان خواهد رسید. به همین خاطر هم او در سومین تقابل خود با رادیون گاگنین در 2 ماه اخیر (بازی با الکویت و تیم ملی کویت) فقط به‌دنبال کسب پیروزی است و نمی‌خواهد این فرصت را به راحتی از دست بدهد. مساوی سایپا در بازی امروز تکلیف گروه B را به روز پایانی خواهد کشاند و این همان چیزی است که نیروی هوایی عراق می‌خواهد.

کد خبر 51158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز