رییس جمهور بر روشن شدن علت سانحه کنارک و بیان آن برای مردم بعد از مشخص شدن تمام زوایای آن تاکید کرد.

روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری صبح چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در جلسه هیئت وزیران شیوع بیماری ویروس کرونا را آزمونی الهی عنوان کرد و گفت: احساس می‌کنم علت اینکه در حادثه ویروس کرونا جایگاه ملت ایران با تمام ملت های جهان متفاوت است و ما در همه جا شاهد کمک های مردم به یکدیگر هستیم و کار کادر درمانی ما نیز ممتاز است و در هیچ جا فداکاری و ایثاری که در ایران است یافت نمی‌شود، ریشه در فرهنگ دینی ما دارد.

وی افزود: ما در روزهای سخت تاریخی امروز قرار داریم اما مردم ما با شهامت، متانت و آرامش زندگی می‌کنند؛ این آرامش مردم بسیار مهم است و اینکه جلوی فروشگاه‌ها صف نمی‌ایستند و اینکه مردم از یکدیگر دستگیری می‌کنند از همان ریشه ای است که به امیرالمومنین (ع) و خاندان ایشان باز میگردد.

رئیس جمهوری با تشکر از مردم به دلیل مراعات دستورالعملهای بهداشتی به برگزاری مراسم احیای شب قدر با رعایت پروتکلهای اعلامی اشاره و اظهار کرد: دیشب برای ساعاتی مساجد ما برای مراسم احیا باز شد؛ از قبل نگرانی های درباره بازگشایی مساجد وجود داشت اما دیشب دیدیم که مراسمی ویژه برگزار شد و دل ها دیشب از هر شب ۱۹ رمضان دیگری سوخته تر بود و مردم از شب قدر دیگری متاثر بودند. مردم در جاهایی که رفتند همه اصول را رعایت کردند و تمدن ایران و سرمایه اجتماعی را نشان دادند؛ در کجای دنیا است که مردم بدون قوه قهریه، با توصیه کارشناسان و وزارت بهداشت به دستورالعمل‌ها عمل کنند و هم عبادت خدا را بجای آوردند و هم اصول بهداشتی را رعایت کنند؟

روحانی با اشاره به ویژه برنامه های رسانه ملی به مناسبت شب‌های قدر خاطر نشان کرد: چقدر خوب که صدا و سیمای ما با دوربین‌های خود حال معنوی را به مردم منتقل کردند؛ دیشب مردم در اماکن زیارتی نبودند اما دلهایشان در این اماکن بود و این جای تشکر دارد. به نظر من اینها در تاریخ ماندگار می‌شوند. همانطور که رهبری فرمودند آنچه در این روزها واقع می‌شود باید ثبت و نقل شود؛ مانند دفاع مقدس این روزها و متانت ها و فداکاری‌ها باید در تاریخ ما ماندگار شود.

وی در ادامه با اشاره به وقوع حادثه برای شناور کنارک  و به شهادت رسیدن تعدادی از کارکنان نیروی دریایی ارتش با گرامیداشت یاد شهدای نیروی دریایی ارتش، گفت: برای ما بسیار جای تأثر و تأسف بود که جوانان غیور دریایی خود را در یک حادثه‌ای دلخراش از دست دادیم؛ برای ما شنیدن و تحمل این خبر بسیار سخت بود. به صراحت و با تواضع به خانواده شهدا می‌گویم که همه هیات دولت را سهیم در عمل خود و شریک در این مصیبت بدانند.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دلایل این موضوع بعدها بررسی و روشن می‌شود و زمانی که همه زوایا روشن شد، باید برای مردم بیان شود، خاطر نشان کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش نه برای تفریح که برای تامین امنیت به دریا رفتند و رزمایش داشتند؛ آنها برای توانمندتر شدن قدرت جمهوری اسلامی ایران خالصانه به صحنه رفتند و مظلومانه به شهادت رسیدند؛ بسیار مهم است که در ماه رمضان روی آبهای نواحی برای امنیت مردم فداکارانه حضور داشته باشند.

روحانی گفت: رزم و شهادت در آب جایگاه ویژه‌ای در روایات ما دارد و اجر آن ده برابر رزم در زمین است؛ ما باید در کنار این خانواده های عزیز باشیم. امیدواریم اینگونه حوادث در تمرینات نظامی و آزمایش‌های ما به حداقل کاهش یابد و بتوانیم نظم دقیقتری را در اینگونه موارد مورد مراعات قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط امروز کشور و تحولات بازار اظهار کرد: در این ایام که کشور با ویروس بیکاری کرونا مواجه است، کار بزرگی انجام شده و همه اعم از مردم، نیروهای مسلح، بخش اقتصاد، نهادهای عمومی غیر دولتی و رسانه‌ها در میدان حضور داشتند، اما بار بسیار سنگینی بعنوان وظیفه بر دوش دولت بود؛ خداوند ما را لایق این آزمایش سخت و سنگین قرار داد؛ هر کسی و هر دولتی و هر جمعی مورد آزمایش های سنگینی قرار نمی‌گیرد.

رئیس جمهوری ادامه داد: ملت و دولت ایران امروز در یک آزمایش سخت و بی نظیر قرار گرفتند؛ درست است در این بیماری ملت های دیگری هم هستند، اما هیچ ملتی نیست که دو سال زیر تحریم های سخت باشد و در این شرایط با ویروس کرونا مواجه شود. ما دو سال است که در برابر بدترین حکومت قرار گرفته ایم: به یاد ندارم که کاخ سفیدی به این صورت در آمریکا ظاهر شده باشد که تا این حد ضد بشر  و بی‌رحم و ناتوان باشد.

روحانی با بیان اینکه وقتی به وزیر خارجه این رژیم (آمریکا) نگاه می‌کنیم، گویا در عمرش الفبای سیاست را نخوانده است، تصریح کرد: بدترین و شرورترین حکومت در آمریکا سر کار است؛ کدام حکومت  را سراغ دارید که در یک کشور خارجی یک فرمانده عالی رتبه نظامی ما را ترور کند؛ آمریکا همیشه تروریست بوده و همیشه علیه ملت های مظلوم کار کرده‌است اما تا این حد بی سابقه است که در زمان بیماری کرونا و ویروس عالم گیر حتی برای ورود دارو باز هم مشکلات ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بجز یکی دو همسایه، سایر همسایه های جمهوری اسلامی ایران کشورهای خوبی هستند، افزود: اطراف ما و مرتجعین جنوب ما نیز واقعا بی نظیر هستند؛ ما  نه پدری آنچنان در تاریخ دیدیم و نه پسری آنچنان دیدیم که امروز می‌بینیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه خداوند را شاکریم که مارا لایق این امتحان دانسته است، خاطر نشان کرد: تمام دولت و قوا و مسئولین؛ از بالاترین مقام که رهبری است تا آن کارمند کوچک همه در معرض آزمون الهی قرار گرفته‌ایم.

روحانی اظهار کرد: به مردم میگویم که مسئولین و خادمان شما در دولت با همه توان در این حدود ۳ ماه شبانه روز تلاش کردند؛ از وزارت بهداشت که تمام کادر پزشکی اش تا وزارت کشور با تمام توان در سراسر کشور تا وزارت صنعت که بار سنگین پشتیبانی رابر دوش داشته، همه در این مدت مشغول به خدمت رسانی به مردم بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره تلویحی به برکناری رضا رحمانی وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت گفت: باید تشکر کنم از همه کسانی که تا دو روز پیش در این وزارت‌خانه (وزارت‌خانه صنعت معدن و تجات )کار می‌کردند و همه کسانی که از دو روز پیش کار خود را آغاز کردند. امروز ۴ وزارتخانه در یک وزارتخانه جمع شده است؛ اداره این وزارتخانه بسیار سخت و سنگین است و ما از تمام کسانی که در گذشته تلاش کردند، تشکر می‌کنیم. امروز که بار مسئولیت بر دوش برادر عزیز ما آقای مدرس خیابانی قرار گرفته همه باید اورا یاری کنیم تا شاهد شرایط بهتری باشیم. وزارت صمت هم باید بهداشت و درمان را پشتیبانی کند و هم باید بازار، صادرات و واردات را پشتیبانی کند.

کد خبر 511286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    44 10
    اگر آقای رضا رحمانی تخلف کرده باید بطور شفاف برای ملت ایران اطلاع رسانی شود اما اگر چنین نبوده و صرفا بخاطر قدرت نمایی اطرافیان رئیس جمهور بوده کار بسیار ناپسند و عدم قدر شناسی از افراد زحمت کش تلقی میگردد.
  • محمد IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    67 5
    شما برا این مردم خوب چه کردین،،،لطفا بفرمایید
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    40 0
    بعدها کی فرا می رسد خدا می داند.تا حالا که برای تمام حوادث بوجود آمده بعدها فرا نرسیده.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    21 4
    این وضع بازار خونه این وضع بازار ماشین وسکه و طلا
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    31 5
    الت جرم رحمانی پراید 90 میلیونی و قیمت حاشیه بازار است
  • احمدرجبیان IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    17 3
    کارم از گریه گذشته به ان میخندم
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    17 2
    رضا رحمانی هم مثل خیلی از ورزا دولت مانند غلامی رحمانی فضلی نمکی ونوبخت شریعتمداری واقعا در حد وحود این جایگاه نبوده ونیستند
  • US ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    17 0
    آقای.روحانی خود بهتر از هرکسی می دانند با تعویض مهره ها مشکل حل نخواهد گردید جز اینکه.ایشان بخواهند مشکل را ریشه ای حل کنتد
  • حیدر بابا DE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    9 1
    خود شما فرمودید چهار وزارتخانه تچمیع در یک وزراتخانه شده برای اداره یک چنین وزارتخانه ای نیاز به یک فرد با تجربه با سابقه مدیریت قوی نیاز است مگر فردی که انچنان تجربه ای ندارد واز طرز صحبت کردنش نشان می دهد که اداره کردن انجا کار راحتی نباشد پیشنهاد یک معاونت جدید تشکیل تا بر تولید وتنطیم قیمت خودرو سبک وسنگین مدیریت نماید
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    5 1
    این عوض یک شبه وزیر یا بالا بردن یک شبه قیمت بنزین نشان از بی برنامگی و بی مبالاتی و بیسوادی دولت است بقول خودشان چنان ثباتی به بازار می آوریم که تا به نه دیده اید ونه شنیده اید مردم ایران یادتون هست پراید 6میلیون بود طلا 70هزارتومان بود
    • حسین IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      3 0
      ما به مدیران جوان نخبه با دید علمی جهادی یا پشتکار جدید با افکاری جدید نیاز داریم
  • شیعه IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    12 2
    رضا رحمانی قربانی اطرافیان روحانی شد
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    12 1
    نه این مجلس که عمرش تمام شد و نه مجلس بعدی که ساختارش با این مجلس متفاوت است هر گز تن به وزارت بازرگانی نخواهند داد زیرا سیاست کشور در جهت تولید و جهش آن است و با توجه به این که بنا به فرمایش جنابعالی وقتی وزیری که 4 وازراتخانه را که در یک وزارتخانه جمع است مدیریت کرده است چرا باید با این وضع از گردونه مدیریت خارج شود
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    6 11
    آقای رحمانی خیلی دیر برکنار شد.پراید ۳۰ میلیونی رو به ۸۰میلیون رسوند و رفت.باید وقتی ۴۰ میلیون شد برکنارش میکرد .
  • نادی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    30 1
    بیشتر وزرای این کابینه در حدهمان مدیر کلی ادارات هستند
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    11 0
    وزارت صمت باید وزیری مدیر و توانا داشته باشد تا بتواند این اشفته بازار رو سرو سامان دهد . با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مراکز کسب و کار دولت نباید ا جناس را گران کند در صورتی که کالا های اساسی چندین برابر گران شده و مردم سر در گم هستند . پراید 6 میلیونی بدون کیفیت رسید به بالای 60 میلیون چه خبر ه اینقدر به مردم فشار وارد می شود / چرا با مافیای خودرو برخورد نمی شود.
  • محمود GB ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    5 12
    با سلام کار آقای رئیس جمهور درست وبه جا بود.هر جای وزارت صنعت را نکاه کنیم بد تر از دیروز بود...بایستی در همان ابتدای کار ایشان بر کنار میشد.از همان زمانی که این آقا به خودرو سازان رو داد تا سوار مشتریان بدبخت ویار دلالان خوشبخت شوند.
  • تنها IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    6 4
    رییس جمهور کارش درسته.. دارید می بینید که خودرو ارزان شد و همه کسایی که از مردم ماشینا رو قایم کرده بودن دارن میارن از ترس ارزون شدن بفروشن..دلم شاد کردی رییس جمهور عزیزم..نوکرتم به خدا قسم.خدا لعنت کنه کسایی که گرونفروشی میکنن..کارگر ساختمان
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    9 20
    مشکل دولت روحانی ناشی از سوء مدیریت و عدم دلسوزی و تعهد است خودشان هم می‌دانند ولی نمی خواهند قبول کنند که نمی توانند
  • محمد IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    12 20
    اقتصاد کشور رو خراب کردی
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 0
      اقتصاد کشور که هیچ، همه چیز کشورو احمدی نژاد خراب کرد!!!
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    14 0
    آخه مگه تو این جامعه زندگی نمی کنی مگه غذا نمیخوری مگه لباس فروشی نمیری مگه نونوایی نمیری مگه قیمت هارو نمیبینی مگه کسادی بازار رو نمیبینی
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    10 7
    برای مردم چه کردین اجناس که قیمت ساعتی تغییر میکند
  • DE ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    10 7
    آقای شریعتمداری از وزارت صنعت امده به وزارت کار این اقا اصلا نمیداند وزارت کار چیست نابود کرد رفت اقایون نماینده چرا به اینا رای اعتماد می دین واقعا متاسفم
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    5 0
    ملت ایران ملت بزرگی است اما همیشه چه از داخل وچه ازخارج مورد هجمه وظلم وستم ونامردیهای عجیب وغریب بوده وهمیشه کسانی برامور این کشور سؤ استفاده کرده ومنابع واموال این ملت را به یغما برده اند . ملت ایران بزرگ بافرهنگ ودینمدارند وهمیشه در مواقع ضرور به یکدیگر کمک می کنند .اما سؤال اینجاست خیانت کاران وفریبکاران ودزدان سیری ناپذیر که نقاب خدمت به چهره دارند ازکدام فرهنگ ودین وآیین پیروی می کنند که راضی به آسایش وآرامش مردم نیستند.؟؟؟
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    2 1
    گرانی رامهارکن نه تشکربکن مردم نیازبه تشکرندارندنهارگرانی
  • شهاب IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    2 0
    سایت شما سایتی عوام فریب است من مدتی که به سایت شما نگاه نمی کنم امروز اشتباه کردم
  • سهیل SE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    2 0
    جناب رییس جمهور قیمت بعضی کالاها در اسفند وهمان کالا در اردیبهشت بدلیل تورمی که شما و وزارت صمت درست کرده روزنامه همشهری چاپ کن سانسور نکن موز 12500 24000 تومان شکلات نوتلا 90000 140000 تومان بستنی 5000 6700 تومان روغن موتور المانی 250000 350000 تومان موس کامپیوتر 75000 95000 تومان سیب وارداتی کیلویی 85000 تومان لیمو 56000 تومان روغن زیتون 55000 85000 تومان
  • ازاده IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 0
    خدایا هرکس خادم این ملت هست ودلش میخاد به مردم کمک کنه وتلاش وهمت خودش رامیکنه حتی اگه به نتیجه ای نرسه سلام بدارش وظفرش ده. وهرکس میخاد به این ملت ونظام ضربه بزنه ذلیل ورسوای خاص وعامش کن وظفری نبینه
  • پارسا SE ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    4 0
    خیلی خوب است که روزنامه همشهری به عنوان پر خواننده ترین روزنامه تمام نظرات را میبیند وسانسور میکند و حتی به گوش مسولین نمیرساند چطوری میتوانید حقایق راببینید وچشمتان را ببندید حتی از بیان حقایق جامعه میترسید و سانسور میکنید چطوری این حقوق حلال را سر سفره خانواده میبرید....
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    اگه احمدی نژاد نبود این دولت هیچ برنامه ای نداشت بعد از تقریبا پانزده سال تازه فهمیده اند باید طرحهای احمدی نژاد را ادامه بدهند