چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: کردستان از معدود استان‌های کشور است که با منابع مالی خوبی که امسال برای فرودگاه سقز در نظر گرفته شده، ساختمان ترمینال آن به عنوان دومین فرودگاه استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نصراللهی زاده ورحيمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام نصراللهی زاده در دیدار بهزاد رحیمی، منتخب مردم شهرستان‌های سقز و بانه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در چند سال گذشته توسعه زیرساخت‌ها را در کردستان در دستور کار قرار داده است، افزود: سقز به‌عنوان دومین شهرستان استان کردستان نقش مهم و اثرگذاری در روند توسعه دارد و  زیرساخت‌های آن به خوبی توسعه پیدا کرده است.

وی به پروژه کریدور شمال غرب به جنوب اشاره کرد و گفت: بخشی از این کریدور بزرگراهی در محدوده شهرستان سقز به سمت سنندج و نیز به سمت بوکان واقع شده که به‌طور کامل زیر بار ترافیک رفته است.

نصراللهی زاده فرودگاه سقز را فرودگاهی استراتژیک با قابلیت پوشش جمعیت بالا دانست و اظهار کرد: روند احداث این فرودگاه به خوبی در دست انجام است و با اعتبارات مناسبی که از آن برخوردار شده، ترمینال آن امسال بهره‌برداری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان همچنین به اهمیت شهر مرزی بانه در توسعه استان اشاره کرد و یادآور شد: با تدوین برنامه‌های توسعه شهرستانی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ظرفیت‌های اقتصادی بانه به خوبی احصا و منطقه ویژه اقتصادی آن به عنوان مهم‌ترین پروژه اقتصادی استان در دست اجرا است.

وی تاکید کرد: دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بانه حمایت می‌کند، علاوه بر منطقه ویژه، مرز سیرانبند از مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه استان است که قرارگیری آن در منطقه ویژه اقتصادی بانه، به تحول اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

نصراللهی‌زاده به پروژه آبرسانی به شهر بانه از سد عباس ‌آباد و  سقز از سد چراغ ویس اشاره کرد و گفت: اعتبار آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۱۰ برابر شده است.

جاده سقز بانه از دیگر پروژه‌های مهمی بود که نصرالله‌زاده به آن اشاره کرد و افزود: این پروژه از اولویت اجرا در استان برخوردار است چرا که محوری ترانزیتی و مهم به شمار می‌رود.  

بهزاد رحیمی، منتخب شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم هم گفت: به عنوان منتخب مردم از هر مسئولی که برای توسعه استان تلاش کند با تمام توان حمایت کرده و برای پیگیری مطالبات مردم آمادگی کامل دارم.

کد خبر 511141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha