هیات حل اختلاف مرکزی شوراها بر اساس مستندات و گزارش‌های ارائه شده رأی به باطل بودن انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها داد که وزارت کشور نیز آن را تایید کرد.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در جلسه هیات حل اختلاف مرکزی شوراها بر اساس مستندات و گزارش‌های ارائه شده رأی به باطل بودن انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان ها داده شد و مقرر شد انتخابات به زودی مجدد برگزار شود.

شورای عالی استان‌ها بزرگ‌ترین نهاد شورایی در کشور است که متشکل از ۸۵ نماینده شهر و روستا است که بر اساس قانون می‌توانند مانند دولت لایحه به مجلس برای قانون‌گذاری ارسال کنند.

در تاریخ ۲۱ آذر سال ۹۸ انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها در مجلس قدیم برگزار شد که این انتخابات حواشی داشت.

در هنگام برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها ۳ نفر از نمایندگان جدید شورای عالی استان‌ها در استان خوزستان حضور نداشتند و از آنها دعوتی به عمل نیامده بود و یک نماینده نیز علیرغم سلب عضویت شدن در جلسه رأی‌گیری حضور داشت.

وزارت کشور هم از شورای عالی استان‌ها درخواست کرده بود برای حضور نمایندگان خوزستان در انتخابات، انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها را با تعویق برگزار کند که الویری توجهی به این موضوع نداشت و انتخابات را برگزار کرد و بلافاصله چند تن از اعضای شورای عالی استان‌ها و همین طور وزارت کشور به برگزاری این انتخابات ایراد گرفتند و نهایتاً در جلسه هیات حل اختلاف مرکزی شوراها مصوب شد که انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها هر چه سریع‌تر باید برگزار شود.

  • تایید وزارت کشور

محمدرضا صمیمی مدیرکل امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور گفت: بررسی اختلاف ارجاع شده در خصوص انتخاب هیات رییسه شورای عالی استان ها به هیات مرکزی حل اختلاف شوراهای اسلامی شهر و روستا، در جلسه امروز این هیات به جمع بندی و صدور رای رسید.

صمیمی افزود: هیات مرکزی حل اختلاف، شهر و روستا با توجه به ایراد وارد شده به انتخابات مورخ ۲۱ آذرماه سال گذشته هیئت رئیسه شورای عالی استانها که به واسطه عدم حضور غیر موجه نمایندگان منتخب شورای یکی از استان ها در جلسه برگزاری انتخابات، مطرح شده است، پس از بررسی کامل موضوع در چندین جلسه، به تجدید این انتخابات رای داد.

مدیر کل شوراها  اضافه کرد: بر اساس رای هیات مرکزی حل اختلاف، شورای عالی استان ها در اولین جلسه آینده خود نسبت به برگزاری مجدد انتخابات هیات رئیسه برای مدت باقیمانده سومین سال اقدام می کند.

کد خبر 511007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha